Gå til innhold

Rock Band vs Guitar Hero World Tour


Jext

Anbefalte innlegg

Endelig har Rock Band nådd våre kyster, bare et litt over et halvt år etter original US release. Det store spørsmålet fra oss musikkspill elskere blir da om det blir anskaffelse av Rock Band 1/2 og den serien av instrumenter, eller om det skal ventes på Guitar Hero World Tour. Det virker som om de fleste fra USA som allerede har Rock Band kommer til å skaffe seg 2'eren der, for å slippe å kjøpe et nytt sett med trommer for å få full opplevelse av det nye GH spillet.

 

Fristelsen er stor til å bare løpe ned og kjøpe trommesett og full pakke til Rock Band, men jeg har en lingrende følelse av at Guitar Hero kommer til å bli mer utfordrende teknisk og da enda morsommere når man mestrer det. Den store forskjellen her er jo at Guitar Hero sitt trommesett har 3 tammer, 2 ordentlige symbaler og muligheten for å ha dobbelbass pedal. Det blir også en stor og gjennomført "Song Editor" i spillet hvor man kan lage egne låter og tilogmed bruke et ordentlig elektronisk trommesett for å få det 100% autentisk.

 

Hva er deres meninger om denne musikkspill krigen, og hvordan tror dere det utarter seg i Europa? Har dere noen preferanser til hvilken franchise dere vil satse på?

 

Spørsmålene gjelder selvfølgelig de som er interesserte i disse spillene, og unødvendige kommentarer om at utstyret er dyrt kan styres unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rock Band instrumentene er jo kompatible med Guitar Hero:World Tour, selvfølgelig ikke 100% men dette gjør det lettere for Activision å få GH:WT solgt. Har ikke hørt noe om at GH:WT instrumentene er kompatible med Rock Band, men det er selvfølgelig et minus hvis de ikke har det for de som vil spille Rock Band uten å kjøpe nye instrumenter.

Dette kan igjen ses på som en strategi fra Activision til å få flertallet til å kjøpe GH:WT

Song editor opplegget høres fristende ut, men ingen vokal?

 

Når det gjelder Europa så kan GH:WT få et stort forsprang hvis de leverer varene sine tidlig. Wii eiere i USA fikk jo en dårligere versjon av Rock Band, men man kan få DLC med GH:WT så Wiien kan bli deres store plattform her i Europa!

 

Men når det gjelder brukerne, så er det de som har kjøpt Rock Band som har vunnet. De kan bruke instrumentene sine med Rock Band,Rock Band 2 og GH:WT (Note: dette gjelder kun 360 versjonen)

 

Det store blir DLC, Harmonix har klart å levere dette fra launch og helt fram til nå. Klarer ikke Activision og Neversoft dette har de tapt.

 

Men det er flere med i denne Musikk-Spill-Krigen, nemlig Konami med Rock Revolution, som i mine øyne blir en epic failure.....:p

Lenke til kommentar

Jeg var i tvil for en liten uke siden, men jeg har bestemt meg nå for å gå for GH:WT.

Jeg har jo allerede en GH gitar til PS3 allered, dessuten er det som interesserer meg mest trommene, og det er liten tvil om at GH:WT sine trommer er bedre enn RB2 sine.

En highhat, to tammer, to cymbaler og basstromme ser bedre ut enn de fire + bassen som RB har.

 

Og på den annen side så går det på ren stahet siden de ikke har greid å få ut RB til PS3 her til lands. Boikott av RB hjemme hos meg med andre ord.

 

Håper det har release senest i november en gang. Jeg klør i fingrene etter å slå på plastikk!

Lenke til kommentar

Den store forskjellen som jeg ser mellom de to franchisene er vanskelighetsgrad. Dette er hvertfall faktum i de andre Guitar Hero spilla som har kommet. Det er ikke en eneste låt i Rock Band som engang nærmer seg de vanskeligste expert låtene i Guitar Hero 3, og dette er for meg et stort minus. Jeg vil ha noe å virkelig streve for å få til, som for meg er viktig for å ha stor replayability. Mestrer jeg alt i spillet er det ikke noe særlig morsomt lengre.

 

Det faktum at de ikke har fått PS3 versionen på banen i Europa enda er jo et tegn på at de ikke VIL ha pengene til europeere. Makan til dårlig markedsplanlegging skal du se langt etter, nå som GH:WT kommer 28. oktober. Da har vel PS3 versionen akkurat rukket å lage en fanbase, og mange kjøpere kommer til butikkene og ser begge samtidig.

 

Hadde de laget denne kundebasen fra tiden til US release også her i Europa hadde nye instrumenter vært mye mindre aktuelt, folk hadde vært vandt til å se produktet hos venner og de hadde hatt masse DLC de vil beholde videre til Rock Band 2.

 

Nesten verdt det å satse på GH:WT i ren hån mot elendig planlegging fra Harmonix sin side. :p

Lenke til kommentar

blir vel begge her i gården.. blir sittende med 2 trommesett også regner jeg med.. Kjøpt meg 2 nycko gitarer, som fungerer på både RB og GH, så regner jeg er i boks med de iallefall! :)

Rock Band er jo herlig, og spiller det en god del på ps3 her.. Garantert bra vors med det.. :p

Lenke til kommentar

Wii-versjonen av Rock Band vil være en dårlig port av PS2 versjonen uten mulighet for å lage egne folk, spille på nettet, laste ned sanger og så videre. GH4 til Wii vil ha alt det der og mye mer. Klart jeg går for GH. :)

 

For øvrig startet jeg karrieren til GH: Aerosmith på Hard og gikk gjennom hele greia uten å feile en eneste sang. Bossen tok jeg på to forsøk. Er Rock Band enda enklere gidder jeg ikke engang vurdere det. :p

Lenke til kommentar

Blir begge her i gården også....Kjøpte Rock BAnd på Torsdag og det er kun fordi det hjelper på et artig vorspiel. GH: WT blir kjøpt uansett siden jeg tror det er mye bedre enn RB mtp. instrumentene og vanskelighetsgradene.

 

Er storfornøyd med RB, men skulle hatt mye mer Iron Maiden som DLC :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Rock Band selv nå på torsdag, og må si at jeg har storkost meg, faktisk såpass langt at jeg snart må få kjøpt meg nye trommestikker ettersom jeg allerede har klart å få meg en flis fra dem... ^^

Men etter å ha sett trommene til GH:WT så blir det nok både RB og GH her i gården.

Lenke til kommentar
3 Tool sanger på GH:WT? Da det en must fra meg! :D Var mange andre rå sange på lista også, Master of Puppets, osv, osv..

http://www.ultimate-guitar.com/news/genera...track_list.html

 

Må dessverre skuffe deg, den setlisten der er ikke offisiell. Det er bare en liste som inneholder de få låtene som er offisielt lekket ut og resten fylt opp med ting en eller annen fyr gjerne ville ha.

 

Det er hvertfall dette Neversoft svarte da listen først ble "lekket".

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal ha noen av de helt enda, siden jeg fra og med 13. august kommer til å bo på en knøttliten hybel. Men hvis jeg får plass skal jeg DEFINITIVT ha GHWT.

 

Dette pga. alle de nye tinga spillet bringer som den geniale song editoren (les IGNs preview for litt ekstra hype), improved instrumenter (gitaren og trommene spesielt) og MASSE sanger. I tillegg håper og tror jeg at GHWT fortsetter linjen med mer utfordrende sanger - da spesielt gitardelene, som er enkle i Rock Band - og gir rock som har utfordringer også for hvert individuelle instrument.

 

I tillegg har jeg også bestemt meg for å boikotte Rock Band pga. deres latterlig Europa-lansering, i tillegg har de baller nok til å ta dobbel pris ... Nei takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har alt Rock Band, skal kjøpe Rock Band 2 og GH: World Tour siden det er mulig å bruke RB-instrumentene på både RB2 og GH:WT. Klarer meg fint uten symbaler, og er fornøyd med RB-instrumentene. RB2 har dog høyere prioritet for meg, siden Harmonix har vist seg å være langt flinkere med DLC til RB enn Neversoft med GH3 og siden man kan bruke DLC fra RB til RB2.

 

Synes uansett det blir for tidlig å sammenligne de to spillene, i hovedsak fordi GH: World Tour sin tracklist ennå ikke er offentliggjort i sin helhet, og det er jo tross alt låtene som gjør et musikkspill.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å boikotte RB for lenge siden. Mulig jeg kjøper det brukt dersom jeg kommer over det en gang. Litt avhengig av hva slags behandling vi får ved lansering av GH:WT kommer jeg nok til å kjøpe det i stedet.

 

Blir vi like rævpult av Neversoft som av MTV/Harmonix/EA så kjøper jeg RB i stedet på grunn av langt bedre innhold på DLC-siden.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har begge to men ser en stor forskjell på GH og RB? Det er mye vanskeligere å gå fra RB til GH enn å gå fra GH til RB.

Dette har med hvordan "slagene" vises. Synes dette er mye mer nøyaktig i RB enn i GH og gjør at jeg ikke har tatt i GH2/3+Aerosmith etter at RB kom i hus. Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Hvis det blir, blir det nok guitar hero world tour til wii. Det begrunnes hovedsaklig med at jeg har to gitarer allerede fra gh3. For en vanlig fyr som meg, som verken er spesielt musikalsk eller gamete av seg ser jeg ikke de helt store forskjellene mellom de to, og går derfor for det som er mest praktisk. Hva som er best er vel vanskelig å si uansett.

 

Har spilt rock band og det var innmari artig, fikk veldig sansen for trommer. Så et band-spill vurderes sterkt.

Lenke til kommentar

Helt klart Rock Band her! :D

Har ikke noen tro på hverken DLC på Guitar Hero: WT eller instrumentene deres.

Rock Band vet jeg jo er bra allerde :). Og det er ikke BARE lette sanger. Det finnes flere utfordrende DLC, sånn som Thrasher, og det kommer jo DLC hver uke, så det kan alltids komme mye mer.

 

Så tilsammen er det jo over 200 sanger og spille nå, og det blir med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...