Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Standpunkt karakterer vg2 realfag

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har valgt 2mx, 2kj, 2fy og Biologi som fag neste år. Jeg vet at jeg skal ha norsk, fransk 2 nivå og kroppsøving også. Jeg har et par spm ang. dette :blush:

- Hvilke fag er avsluttende for meg i vg2?

- Har jeg driti meg ut siden jeg har valgt 4 realfag? (jobber ikke aaaaltformye med lekser)

- Er det for sent å evt bytte ut biologi mot et annet fag?

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til sier nå bare jeg....

- vet om to personer i klassen min som tok "full pakke" på vg2, og det gikk bra ...

Du kommer nok til å få gode karakterer, hvis du er villig til å jobbe hardt, VELDIG hardt...

(selv så fikk jeg 4,5 vg2 med middels arbeid, hadde da 32 timer og ikke 35 som du kommer til å få)

-så vidt jeg vet, så er alle de fagene du har tatt avsluttende (unntatt norsk) dvs. selv om du tar matte R2 til neste år så vil begge matte karakterene stå som standpunkt...

- Det er ikke for sent å bytte ut biologi. Så snart du begynner på skolen, så tar du kontakt med rådgiver for å bytte faget. jo lenger du venter, dess vanskeligere blir det å få byttet....

(byttet selv matte X mot IT 2 forrige skoleår)

det du må spørre deg selv om er om du virkelig trenger alle fagene du har tatt... hvis du ikke har noen god grunn så bør du kutte ned på fagene. det er godt med litt fritimer vettu!

du får uansett ha lykke til med det andre året på videregående, håper alt ordner seg for deg, STÅ PÅ!!!

Hilsen en vg3 elev......

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Det er ihvertfall helt bestemt at jeg trenger kjemi, fysikk og R-matte. Det er det mange som skal ta og jeg vet jeg klarer det, så det trengs egentlig ikke diskuteres ;) Det jeg er bekymret for er at Biologi skal bli veldig mye pugging iforhold til f.eks. et samfunnsfag, slik at jeg får 4 realfag jeg må jobbe intenst med.

Så alle fagene bortsett fra norsk og kroppsøving er avsluttende (de er avsluttende i 3vgs). Dvs si at jeg får standpunktkarakter i:

2ky

2kj

2mx

Historie

Biologi1

Fransk nivå 2

Yes or no? (foretrekker en som er 100% sikker til å svare på dette)

Lenke til kommentar

er 100% sikker på at du ikke får standpunkt karakter i historie da du må ha dette faget til neste år også...

i vg2 så tok jeg matte R, kjemi og fysikk . dette gikk greit. det var en del pugging, men ikke så mye at jeg bukket under ;)

(fikk 5 i kjemi og fysikk mens jeg fikk 4 i matte...)

Lenke til kommentar
er 100% sikker på at du ikke får standpunkt karakter i historie da du må ha dette faget til neste år også...

En ting: vi fikk en avsluttende karakter i historie i 2.klasse (kalt eldre historie) selv om vi skulle ha det i 3.klasse også(nyere historie). Gjelder ikke dette for Kunnskapsløftet-elever?

Når det gjelder valg av fag: du kan jo starte opp med full pakke og eventuelt kutte ut biologien om det blir veldig mye for deg. Når det er sagt, så vil det ofte i starten virke voldsomt å starte opp med nye fag, som f.eks. kjemi og fysikk. Men du klarer det du vil! Det er bare å jobbe jevnt uten skippertak. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...