Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det vant overclockers choice og gamers choice veldig godt hovedkort.Har aldri trengt og gjøre noen forandringer med det i BIOS Tørr jeg spørre hvem de sammenlignet med? Eller Var det bare en rein anbefaling/test? Det er mange som får anbefalinger (utennom Msi da ), de fleste nyere hovedkort klokker bra, har grei bundle osv. Så det skiller ikke så mye som tidligere. Men fortsatt forskjeller. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Så, ett greit HK som blir annbefalt er? Annbefal gjerne produsent også, ettersom jeg ikke vet hvem som er best på dette området. Og Skjermkort, noen produsenter jeg må holde meg borte fra, eller eventuellt noen som blir annbefalt? Beklager om jeg spør mye, men liker å få klarert litt før jeg hopper i å kjøper nye deler Takk takk så langt! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Denne Pc'n er en veldig habbil Pc og spesielt gode ytelse per krone. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Mye bra svar og annbefalinger her. @Bearclaw: Klart det ikke gjør no at du poster her ^^ @WildWolF: Du sier du annbefaler GeForce, eventuellt hvilket kort der vil yte tilsvarende eller bedre enn 4870? Er ikke no oppdatert på det området. 9800 GTX(evt. + versjonen) 9800GX2 (Supert skjermkort, dette anbefaler jeg mest, veldig god ytelse i forhold til pris) 280 GTX (Dyrere enn 9800GX2 og samme ytelse omtrent.) Helst fra XFX ettersom at disse er supre på support, jeg sa at jeg hadde et problem med mitt 7900GT Extreme for omtrent 1 år siden så fikk jeg nytt skjermkort i posten 2 uker senere, uten noe spørsmål hvorfor :\ Dette krever da at du registrerer kortet ditt på XFX sine nettsider, men geforce er helst for spill og film, skal du ha ati så er det all-rounder kort, altså for alt mulig. Håper jeg besvarte spørsmålene dine godt nok, visst ikke send PM for kjapt svar. Endret 31. juli 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Å anbefale GeForce og nVidia er dumt. Ati eier omtrent tronen når det kommer til ytelse per krone. I enkelte tester slår faktisk 4870 280 GTX! Nå kommer snart 4870X2, noe som forhåpentligvis kommer til å bekrefte hva Ati er god for, og ikke minst få slutt på de nVidia-fanboys'a. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Å anbefale GeForce og nVidia er dumt. Ati eier omtrent tronen når det kommer til ytelse per krone. I enkelte tester slår faktisk 4870 280 GTX! Nå kommer snart 4870X2, noe som forhåpentligvis kommer til å bekrefte hva Ati er god for, og ikke minst få slutt på de nVidia-fanboys'a. My ass, ATi har vært dårlig i rundt 3-4 år på rad nå, 64% av alle som bruker GPU-Z og 3d-mark har Nvidia, 3870X2 blir nok ganske godt men det er ikke 2 stykk 3870 i ett Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg har egentlig sett mest på 4870, men noen tester viste at 9800GX2 knuser de fleste andre kort på markedet, tilogmed 280GTX. Stemmer dette i praksis? Tenker da på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34949...BE-D2583A1CB52E Her er en tråd om dette emnet: http://www.overclock.net/graphics-cards-ge...-vs-4870-a.html Ble veldig usikker, for om det kun skiller 700 kr for å få så mye mer ytelse så er kanskje 9800GX2 bedre valg her? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Se litt rundt på AnandTech du, så får du møte virkeligheten igjen. Skjønner at du er fornøyd med GeForce kortene dine, og det er jeg å, har et 8800 GTX. Var en av de beste korta i over 2 år, noe som er svært imponerende. Men tiden har gått, og etterhvert så har faktisk Ati tatt innpå nVidia, kanskje nVidia har det beste Toppkortet med 280 GTX, men selv der er det ikke så Herskende som før, i enkelte spill slår 4870 280 GTX (Som Core2Dude linket til i en annen tråd). Mye av grunnen til at de fleste har nVidia er at de tidligere har vært så totalt overlegne over Ati og ikke minst sine berømte markedsføringer rundt sine kort. 3870x2 har eksistert lenge, har det selv. Kort sagt så er 3870X2 to 3870 kjerner. Stianbl: Du må huske at Crysis er optimalisert til nVidia. Endret 31. juli 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Jeg har egentlig sett mest på 4870, men noen tester viste at 9800GX2 knuser de fleste andre kort på markedet, tilogmed 280GTX. Stemmer dette i praksis? Tenker da på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34949...BE-D2583A1CB52E Her er en tråd om dette emnet: http://www.overclock.net/graphics-cards-ge...-vs-4870-a.html Ble veldig usikker, for om det kun skiller 700 kr for å få så mye mer ytelse så er kanskje 9800GX2 bedre valg her? Mhm, 9800GX2 er et veldig godt valg, samme kort som det jeg har og er mer en storfornøyd med 600fps i counter strike source. 25 på det laveste og opp til 90 fps på crysis faktisk. (uoverklokket) Jeg har egentlig sett mest på 4870, men noen tester viste at 9800GX2 knuser de fleste andre kort på markedet, tilogmed 280GTX. Stemmer dette i praksis? Tenker da på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34949...BE-D2583A1CB52E Her er en tråd om dette emnet: http://www.overclock.net/graphics-cards-ge...-vs-4870-a.html Ble veldig usikker, for om det kun skiller 700 kr for å få så mye mer ytelse så er kanskje 9800GX2 bedre valg her? Jeg så også noen tester som sa tilsvarende, til og med også at 9800GX2 yter bedre enn 8800GTX i SLi på høye oppløsninger. Endret 31. juli 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Så å kjøpe 9800GX2 til 2699,- vil være verdt de ekstra 600,- i forhold til ett 4870 til 2050,- ? Eller var disse testene jeg så til nVidias fordel? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Så å kjøpe 9800GX2 til 2699,- vil være verdt de ekstra 600,- i forhold til ett 4870 til 2050,- ? Eller var disse testene jeg så til nVidias fordel? Har litt problemer med å finne no tester som sammenligner de, men slenger ut så fort jeg finner no Her har du en. Hvorvidt det er verdt de ekstra kronene kommer helt ann på res du spiller på Endret 1. august 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det vizla da mener er hvor høy oppløsning du spiller på, GX2 er meget godt på høye oppløsninger pga. den store minne mengden, og det er et raskt godt kort. Visst du f.eks har en tv eller noe sånt ville jeg gått for GX2 den har HDMI, gode kvalifikasjoner og gode resultater. Samme kort som jeg har. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 9800 GX2 er ikke verdt de ekstra 600 kronene. Spiller du på store skjermer kan 9800 GX2 i Enkelte tester slå 4870. Du får Ati 4870 med HDMI også Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Er det merkbar forskjell å bruke HDMI fremfor DVI? tenkt meg en 24" (eller mulig 22") LCD dataskjerm, så ingen TV på meg foreløpig hvertfall. Har det da noe å si på HDMI vs DVI? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 First, to clear away one element that can be confusing: DVI and HDMI are exactly the same as one another, image-quality-wise. The principal differences are that HDMI carries audio as well as video, and uses a different type of connector, but both use the same encoding scheme, and that's why a DVI source can be connected to an HDMI monitor, or vice versa, with a DVI/HDMI cable, with no intervening converter box. Tror jeg fikk svaret der.. Så det har altså noe å si på ytelsen etter denne testen å forstå, bare at HDMI også overfører lyd i samme slengen. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 First, to clear away one element that can be confusing: DVI and HDMI are exactly the same as one another, image-quality-wise. The principal differences are that HDMI carries audio as well as video, and uses a different type of connector, but both use the same encoding scheme, and that's why a DVI source can be connected to an HDMI monitor, or vice versa, with a DVI/HDMI cable, with no intervening converter box. Tror jeg fikk svaret der.. Så det har altså noe å si på ytelsen etter denne testen å forstå, bare at HDMI også overfører lyd i samme slengen. Jeg bruker HDMI fra PC'en til TV'en og det fungerer kjempe bra! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Wildwolf, hva får du sammenlagt på CCS grafikk testen? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Wildwolf, hva får du sammenlagt på CCS grafikk testen? CCS? Edit: Jeg får litt over 15.000 i 3dmark original klokk og 17.000 ved 30% overklokking på CPU Endret 6. august 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Han mente vel CSS (Counter Strike: Source), tror du ikke? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Åja, 413 fps. Men på starten holder den seg på 250 ganske lenge også går den opp i 600-800 mot slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå