Gå til innhold

Playstation 2 påvirket Kongo (negativt)


chiefo

Anbefalte innlegg

"Playstation war" i Kongo gir et innblikk i et land som vi vet alt for lite om (mtp. alt det jævlige som skjer der nede).

 

Er vel ikke så mye å kjefte på Sony på i dag (så lenge de faktisk kan dokumentere at coltanen ikke er fra Kongo), men det er vel heller ikke poenget. Poenget er at dette er en fantastisk historie om baksiden av PS2-suksess.

 

Fantastisk, og sørgelig.

 

norsk versjon har jeg til dere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen i helvete!

Unnskyld språket men jeg blir så JÆVLIG provosert av det greine her.

 

Det legges frem som om playstation og vestens sug etter den er GRUNNEN til bråk der nede. Og det er jo overhodet ikke det som er sannheten. For å være ærlig; Det her har de klart å lage sjøl!

Grunnlaget for en hver utvikling i et ikke-utviklet land er økonomisk vekst. Det har de fått sjansen til nå. Men hva hjør de med sjansen? De benytter seg ikke av den. Neida de kaster den bort som de har gjort så mange ganger før. Det er et vanstyre og en ukultur der nede som gjør at de ikke KLARER å benytte seg av de sjansene de får.

 

Og en annen ting. Det irriterer vettet av meg at folk kaller Den Demokratiske Republikken Kongo for bare "Kongo". Kongo er et annet land!

Kongo har i motsetning til DDRK klart å benytte seg av de sjansene de har fått. Og vi har sett en enorm vekst både økonomisk, intelektuelt, helsemessig og stort sett på alle andre fronter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...