Gå til innhold

Batteri & Levetid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

må først si damn for en lang batteri levetid, min holdt 2 timer kanskje når jeg fikk min splitter ny nå ble jeg trist hehe.

Info lånt fra

Batteri butikken

Jeg tok kopierte det så du skulle slippe og lete like masse som meg.

Battericeller Et batteri er i batterispråket flere celler som er bygd sammen til et batteri eller batteripakke, men brukes i dagligtale om alt innen batterier.

Som regel består ett batteri av flere battericeller.

Vis jeg forsto dette rett så ser det ut som et 8 cells batteri er 8 batterier samlet til 1 enkelt batteri.

ren tipping:

77 arbeids timer kan jo være hvor lenge batteriet kan være i bruk før det går helt tomt kansje.

Lenke til kommentar

5200 mAh er ganske normalt, litt over snittet for bærbare pc'er.

Arbeidstimer regner jeg med er en feilaktig oversettelse av enheten Wh, som er vanlig å oppgi for laptop-batterier. Vedkommende kan ha trodd at Wh betyr WorkHours, mens det riktige skal være WattHours. Watthours er ett forsøk på ett mer sammenlignbart mål på kapasiteten til ett batteri, da varigheten av ett gitt antall Ah (mAh) vil være avhengig av spenningen ut fra batteriet, mens Wh er uavhengig av spenningen (men fortsatt lite nyttig da Wh sier minst like lite om hvor lenge ett batteri vil vare som mAh).

Har du en link til denne pc'en? Vedkommende som forfattet artikkelteksten kan neppe være særlig oppdatert innen dataterminologi...

Lenke til kommentar

Jeg skrev faktisk de greiene om arbeidstimer før jeg fikk vite om Wh. Jeg var vel litt sen med å trykke på "svar" :p

Litt merkelig at Asus (norske hjemmesiden) har klart å skrive arbeidstimer. Men jeg forstår nå at Wh=Watthours

Endret av h0Axtr0jAn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...