YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg har en account på Moneybookers.com (Lignende Paypal) Og jeg skulle ta ut penger til mitt visa kort men har glemt hvilken fødselsdato jeg brukte når jeg registrerte meg. Jeg var under 18 når jeg reigstrerte meg. Og nå har accounten og pengene blitt satt på vent til jeg kan bevise at jeg er den jeg er for å bytte fødselsdatoen. De skrev i emailen: "You have failed to verify your date of birth and that is why withdrawals from your account are temporarily suspended. In order to enable them, you would have to verify your identity. Please send us a clear and readable copy of your valid official identification document with photo. We will only accept your National ID Card, International Passport or Driving Licence. " For det første så har vel ikke norge noe National Id card? Har heller ikke noe førerkort eller pass. Må jeg ned på politi stasjon og skaffe meg pass? Endret 25. juli 2008 av YojimboVII Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Du har GLEMT hvilken fødselsdato du brukte ??? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Du har GLEMT hvilken fødselsdato du brukte ??? Ja som jeg sa så registrerte jeg den før jeg fylte 18. Og får å få bytta til riktig fødselsdato så må jeg gjøre det de sa på emailen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Du har faktisk ikke pass..? Isåfall ville jeg skaffet meg det ja, du får garantert bruk for det når du skal ut å reise engang... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Med andre ord du har forfalsket personalia da du opprettet kontoen. Burde være glad at de ikke sa du aldri fikk pengene dine tilbake. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Slik jeg forstår situasjonen, så oppga han bare en random fødselsdato når han registrerte seg, og han husker ikke denne igjen. Men uansett om du husker den, så kan du jo ikke få utbetalt pengene uten å ty til dokumentforfalskning, og det skal du tenke deg godt om før du gjør. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Går vel ikke under dokumentforfalskning dette, kan jo bare si at du skrev in feil fødselsdato med uvilje. Få deg pass, hvis du skal til syden eller til utlandet i det hele tatt er det kjekt å ha. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Går vel ikke under dokumentforfalskning dette, kan jo bare si at du skrev in feil fødselsdato med uvilje. Få deg pass, hvis du skal til syden eller til utlandet i det hele tatt er det kjekt å ha. Kommer an på. Skrev han 23.05.1988, isteden for 15.12.1990, så skal det GODT gjøres å skrive så feil. Et siffer feil er noe helt annet. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 For øvrig har norge et nasjonalt id kort. Kan fåes hos posten tror jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Nasjonalt ID kort i Norge er fortsatt under utredning/behandling. http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/presse....html?id=457472 Så iflg Moneybookers da har du forsåvidt kun (scannet og sendt på email) pass som alternativ. Det er jo rimelig "lame" da å ikke angi korrekt dato/mnd/år da du er født ved en slik registrering i første omgang. Regner med at du har samme bursdag og fødselsår før du fylte 18 og etterpå . Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning. Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Nasjonalt ID kort i Norge er fortsatt under utredning/behandling.http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/presse....html?id=457472 Så iflg Moneybookers da har du forsåvidt kun (scannet og sendt på email) pass som alternativ. Det er jo rimelig "lame" da å ikke angi korrekt dato/mnd/år da du er født ved en slik registrering i første omgang. Regner med at du har samme bursdag og fødselsår før du fylte 18 og etterpå . Ja, men gjort er gjort. Gjorde det som jeg sa før jeg fylte 18 så tenkte ikke så mye på det. Feilen er vel at jeg ikke lagde en ny bruker etter jeg fylte 18. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Fikk du ikke en bekreftelses email på data du registrerte med da , isåfall står det "du brukte" der. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning.Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Hvem som får pengene vet jeg ikke, men en ting er sikkert og det er jo at du ikke skulle hatt dem siden du ikke var gammel nok. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning.Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Hvem som får pengene vet jeg ikke, men en ting er sikkert og det er jo at du ikke skulle hatt dem siden du ikke var gammel nok. Vel disse pengene har jo jeg overført til moneybookers etter jeg fylte 18. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 We accept as VERIFIED, all copies which are certified in your country of residence by: a licenced notary public; OR a licenced solicitor or attorney-at-law; OR a regulated bank or financial institution; OR a local government authority (e.g. the police) as true copies of the original. Betyr regulated bank or financial institution at jeg kan vise de en kontutskrift på mail? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning.Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Hvem som får pengene vet jeg ikke, men en ting er sikkert og det er jo at du ikke skulle hatt dem siden du ikke var gammel nok. Vel disse pengene har jo jeg overført til moneybookers etter jeg fylte 18. Jojo, men du tjente dem opp før du ble 18 (eller i hvert fall mesteparten). Du skulle aldri ha tjent dem opp i utgangspunktet. Og nei, du kan ikke vise de en kontoutskrift. Hva hjelper vel det dem til å identifisere alderen din? Endret 25. juli 2008 av Brød Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Tror nok at de mener et bankkort. Men det er vel kanskje ikke det beste å sende via mail da... Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning.Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Hvem som får pengene vet jeg ikke, men en ting er sikkert og det er jo at du ikke skulle hatt dem siden du ikke var gammel nok. Vel disse pengene har jo jeg overført til moneybookers etter jeg fylte 18. Jojo, men du tjente dem opp før du ble 18 (eller i hvert fall mesteparten). Du skulle aldri ha tjent dem opp i utgangspunktet. Og nei, du kan ikke vise de en kontoutskrift. Hva hjelper vel det dem til å identifisere alderen din? Hva mener du med tjent opp? Moneybookers en en E-wallet. De pengene har jeg vunnet på poker denne måneden. Det hjelper vel å vise for de at jeg er den jeg er og at jeg er 18 år så jeg får bytta den feilaktige fødselsdatoen. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Skjønner hva du mener med dokumentforfalskning.Det står på siden under my profile at man kan sende inn id for å bytte fødselsdato hvis man har gjort en feil. Men uansett hvis de bestemmer seg for å stenge hele kontoen så kan de ikke stjele pengene jeg har der. Er over 3500kr akkurat nå. Tror jeg skaffer meg pass. Vet noen hvor mye det koster nå for tida? Hvem som får pengene vet jeg ikke, men en ting er sikkert og det er jo at du ikke skulle hatt dem siden du ikke var gammel nok. Vel disse pengene har jo jeg overført til moneybookers etter jeg fylte 18. Jojo, men du tjente dem opp før du ble 18 (eller i hvert fall mesteparten). Du skulle aldri ha tjent dem opp i utgangspunktet. Og nei, du kan ikke vise de en kontoutskrift. Hva hjelper vel det dem til å identifisere alderen din? Hva mener du med tjent opp? Moneybookers en en E-wallet. De pengene har jeg vunnet på poker denne måneden. Det hjelper vel å vise for de at jeg er den jeg er og at jeg er 18 år så jeg får bytta den feilaktige fødselsdatoen. Ah, da er jeg med. Gikk litt fort her.. Trodde det var pokerselskapet der var snakk om, hehe.. Slik jeg ser det, er eneste mulighet å enten forfalske legemitasjon eller se pengene tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå