Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter ikke opp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har selvbygget en pc nylig med følgende deler:

HK: Abit IP35 PRO, P35

GPU: Sapphire Radeon HD 3870 "Ultimate edition" (Som jeg da skal sende tilbake og bytte til 4850 pga 3870 var for langt og passer ikke fordi den står i veien for RAMen)

CPU: Intel Core 2Duo E8400

RAM: Corsair Dominator 4gig

Nexus 500W strømforsyning.

Videre: Jeg setter inn og kobler til alle delene, kobler in alle kabler og skrur på strømmen.

(har et ekstra GPU kort som jeg måtte bruke)

Problem: Når jeg skrur på strømmen bakpå strømforsyningen kommer det en piping, et pip per sekund elns, høres ut som en vekkeklokke:p

Uansett noen som vet hva som er problemet?

Trenger hjelp, er ganske nybegynner i pcbyggning.

Takk på forhånd.

Raymond Pedersen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vell prøve men, får ikke starta opp PC'n i det store og det hele, med en gang jeg skrur på strømmen så begynner pipinga og kan ikke skru på PC'n men skal prøve og se hva som skjer:)

Lenke til kommentar

Det er nok minnebrikkene. Sjekk at dem kan kjøres på hovedkortet, og som tidligere nevnt, prøv med kun en minnebrikke omgangen, på de forskjellige slotsa til minnekortene.

Prøv eventuelt med et annen minnekort. Pipinga kommer nok pga det.

Lenke til kommentar

prøv ph hør etter hvor pipene kommer fra :D

kan komme fra skjermkort hovedkort, sikkert noen fler men ikke som jeg har opplevd.

Seøv hadde jeg glemt og feste en ekstra strømkabel til skjermkortet og det pep som et h, til jeg skjønte hva som var galt. :p

-Gernia-

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at en vanlig nybegynnerfeil er at man ikke har presset RAM-brikkene helt ned. Det skal komme et klikk, og de små firkantede festene som står på hver side av RAM-sporet skal klikke seg "innpå" RAM-brikken. Det kan hende du må bruke litt kraft for å få brikkene ned, bare legg jevnt press langs hele brikkeryggen og sørg for at PC-en ligger stabilt.

Lenke til kommentar
Heisann!

Har selvbygget en pc nylig med følgende deler:

HK: Abit IP35 PRO, P35

GPU: Sapphire Radeon HD 3870 "Ultimate edition" (Som jeg da skal sende tilbake og bytte til 4850 pga 3870 var for langt og passer ikke fordi den står i veien for RAMen)

CPU: Intel Core 2Duo E8400

RAM: Corsair Dominator 4gig

Nexus 500W strømforsyning.

Videre: Jeg setter inn og kobler til alle delene, kobler in alle kabler og skrur på strømmen.

(har et ekstra GPU kort som jeg måtte bruke)

Problem: Når jeg skrur på strømmen bakpå strømforsyningen kommer det en piping, et pip per sekund elns, høres ut som en vekkeklokke:p

Uansett noen som vet hva som er problemet?

Trenger hjelp, er ganske nybegynner i pcbyggning.

Takk på forhånd.

Raymond Pedersen!

Det kan hende at PSU er ikke kompatibel med hovedkort. Under søk i manualen for Hoved kort hvor mye strøm den krever og hvor mye PSU levere. Lykketil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...