Gå til innhold

Hvordan få tak i selger når man bare har kontonr. ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en bruktvare på bruktmarked.no, fikk kun et navn og kontonummer. Jeg satt penger inn på konto. Jeg fikk en annen vare en avtalt (avtalen via mail er helt klar på hva slags vare det er).

Har sendt mail til selger, men har etter en måned ennå ikke fått respons fra ham. Har valgt å vente ekstra tid på svar pga. det er jo ferietid.

Det er ikke noen veldig stor sum, men jeg sitter med en annen vare som overhodet ikke er verdt i nærheten av bruktprisen. -Og varen er helt ubrukelig for meg.

Regner med at politiet ikke prioriterer en slik sak, pga. "liten" sum.

Er det annen måte å få ut navnet på kontoeier slik at jeg kan kontakte ham (via brev eller telefon)?

Navnet han oppga er så vanlig at jeg vil få utrolig mange treff i telfonkataloger, jeg husker nå heller ikke hvilken by han bodde i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor er det en fordel å få litt mer informasjon om selger... ;)

Sjekk i nettbanken din, der står det ofte hvilket navn du førte over penger til. Der finner du gjerne adresse også. Hvis ikke kan du kanskje prøve å ringe banken din...

Lenke til kommentar
Derfor er det en fordel å få litt mer informasjon om selger... ;)

Sjekk i nettbanken din, der står det ofte hvilket navn du førte over penger til. Der finner du gjerne adresse også. Hvis ikke kan du kanskje prøve å ringe banken din...

Har sjekka (står ikke noe mer en navnet jeg skrev inn)), jeg har ren nettbank, så jeg kan ikke oppsøke en filial og få hjelp heller. Jo, jeg var nok litt naiv. Skal passe på å få full adresse og telefonnummer i fremtiden.

Får se om jeg hører noe fra selger, men håpet er nok ute for det, han har hatt en måned på seg til å svare, og er nok neppe borte fra internett så lenge....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids prøve å kontakte banken du overførte penger til.. Ikke sikkert de vil gi deg noe informasjon, men man kan da prøve..

Unngår han deg, kan du vel etterhvert prøve å spørre om noen kjenner til brukernavnet eller lignende, han har kanskje solgt flere gjenstander..

Lenke til kommentar
Står det ikke avsender på pakken du mottok?

Æsj, klarte å slette langt innlegg...

Det ble mottat som brev. Det er minne til PC, sjekka ikke minnet før etter 3 uker da det skulle monteres i PC. Så først da at det var sendt noe helt annet enn avtalt (og avtalen var presisert veldig klart og kan ikke misforstås).

Tilsendt minne passet ikke fysisk og er ikke verdt i nærheten av bruktprisen.

Hans oppgitte fornavn og etternavn i mail er navn som er veldig vanlig her i landet, gir 200 treff i telefonkatalogen...

Jeg får ringe Sbankenog høre om de kan hjelpe, det er i slike tilfeller ren nettbank ikke er så gunstig.

Lenke til kommentar

Når du har kontonummer til mottaker, finner du jo også ut hvilken bank han bruker. Da kan du ringe den banken og håpe på at de har mulighet til å hjelpe deg med adresse, siden du har både navn og kontonummer.

Om ikke kan du håpe på at det er en lokal bank, sånn at du kan begrense søket ditt på telefonkatalogen.no

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...