HelloKjersti Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har du lastet ned musikk fra Yahoo Music Store, bør du lese videre. Les mer Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Tragisk altså. Enda en god grunn til å ikke kjøpe musikk. (ihvertfall ikke med DRM) Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Mer utfyllende her fra tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=985916&hl= Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 "Yahoos forslag til kundene er at de brenner en CD med musikken, for så å rippe CD-en igjen." Hvis det var så greit å kopiere musikken, hva var da egentlig poenget med DRM? Åh herlighet. Håper dette fører til at kundene våkner og innser hvilken dritt DRM egentlig er. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 "Plays for sure". Det er festlig at DRM-gutta er selv en større motstander mot seg selv enn anti-DRM-gjengen. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Å selge en musikklisens (DRM) og senere ikke levere produktet må vel være lovstridig? Lenke til kommentar
110kg Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjøper du musikk på nettet bryr du deg ikke om kvalitet uansett, så jeg ser ikke problemet med løsningen dems. Eneste er vel at folk som kjøper drm-musikk sansynligvis ikke har brainz nok til å brenne en CD Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjøper du musikk på nettet bryr du deg ikke om kvalitet uansett, så jeg ser ikke problemet med løsningen dems. Eneste er vel at folk som kjøper drm-musikk sansynligvis ikke har brainz nok til å brenne en CD Det må da være mulig å kjøpe musikken i ganske brukbar kvalitet... Ikke bare "mp3" og "WMA" som er tilgjengelig håper jeg... Har selv aldri kjøpt musikk på nett, men ser verdien i ID-tags, latterlig løsning på et utelukket leverandørskapt problem. Selger de musikk med DRM skal de også tjene kundene sine til de går konk. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Last den ned, ulovlig, da får du best kvalitet og brukervenligheit. FLAC for alle penga. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Last den ned, ulovlig, da får du best kvalitet og brukervenligheit. FLAC for alle penga. Word. FLAC er tingen. De som ønsker suksess med salg av musikk online må begynne å selge musikken i alle formater kundene ønsker, inkludert FLAC evt. også WAV og MA4. De bør også åpne for friere lisenser, slik at man får kjøpt samme musikk samtidig i Norge, resten av Europa og Amerika. Like ergelig hver gang jeg skal handle og får beskjed om at dette sporet, eller dette albumet ikke er tilgjengelig for salg til mitt land. Endret 25. juli 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Reklamasjon er vel et alternativ hvis man har lastet ned musikken fra en norsk yahoo-tjeneste. Da vil man vel enten få pengene refundert eller musikken levert i et eller annet DRM-fritt format, evt musikk med DRM som tilknyttet en server som skal fortsette å fungere. Lenke til kommentar
olz Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Reklamasjon er vel et alternativ hvis man har lastet ned musikken fra en norsk yahoo-tjeneste. Da vil man vel enten få pengene refundert eller musikken levert i et eller annet DRM-fritt format, evt musikk med DRM som tilknyttet en server som skal fortsette å fungere. Om det er kjøpt på en server i utlandet (norsk-språklig eller ikkje) gjelde vel ikkje norge sine regla, men dei reglane som gjelde der tjenesten blir levert fra? (Rett meg om eg tar feil ) Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Viser jo bare "faren" med DRM, er slike ting det ble advart mot i begynnelsen når DRM begynte å bli implementert i forskjellige produkter. Og man kan spørre seg hva DRM er godt for, når det hele tiden har vært tillatt å brenne musikken ut på en cd. Med så å rippe den tilbake til harddisken, så er den DRM fri (evt med kvalitetstap og slikt). Det er en god grunn til å holde seg unna all teknologi som prøver å begrense hva vi kan bruke våre lovlig kjøpte produkter til. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 "Yahoos forslag til kundene er at de brenner en CD med musikken, for så å rippe CD-en igjen. At du i prosessen mister både filinformasjon og får dårligere lydkvalitet er kanskje ikke så nøye?" Nei? Det blir ikke kvalitetstap hvis du ripper dem med samme kvalitet igjen. CD-er er ikke analoge. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 hvorfor brenne sangene ut på cd for så å rippe dem igjenn. vist det går å benne de så går det jo også å kopiere de inn på pcen eller...? hvilket kvalitetsnivå ligger forresten en cd på? (sammenlignet med mp3, flac osv...) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Skulle til å si det ja... Man får ikke nødvendigvis dårligere kvalitet om man ripper CD'en. Lenke til kommentar
wolferey Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Synes det var synd Microsoft ikke gjennomførte nedstegningen av DRM-serverne sine jeg.. Klart kjipt for kunder som har kjøpt musikken, men noen må ta første steget i å fjerne DRM'en, så kan de finne på en fiks i etterkant. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Og den samme bransjen lurer på hvorfor folk laster ned ulovlig? Tror det er få bransjer som har mindre kontakt med sine egen kunder, og virkeligheten forøvrig. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 jaja, vi får vel bare fortsette med å piratkopiere til bransjen ser lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå