Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen stopper ved bootscreen, og restarter automatisk etter en stund. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

hei

Det jeg skal forklare nå er veldig vanskelig å forklare, så jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare det billedlig.

I dag når jeg kom ned i pc-rommet var maskinen "litt rar". Alle viftene gikk, men det var ikke noe liv i maskinen ellers... Ikke mulig å få den til å "våkne" igjen, så jeg skrudde av maskinen, og skrudde den på igjen. Når jeg skrudde maskinen på igjen fikk jeg beskjed om at windows hadde avsluttet på feil måte, og kunne velge å starte i sikkerhetsmodus, siste fungerende konfigurasjon og vanlig måte. Jeg valgte sikkerhetsmodus, og det gikk greit, men når jeg valgte start på nytt fra sikkerhetsmodusen skar det seg helt igjen. Når pcen kom til bootscreen (windowslogo og den loadebaren)stoppet den plutselig. Jeg tenkte jeg skulle gi den litt tid og stoppet for å se hva som skjedde.. Etter et halvt minutt oppdaget jeg at det blinket i en av de tre "firkantene" i loadebaren. Når den hadde blinket en stund, begynte det sakte å dannes en ny firkant foran de tre vanlige, akkurat som om loadebaren gikklenger mot venstre, men bare i veldik sakte film. Når den fjerde firkanten var ferdig dannet og den bakerste hadde forsvunnet, restartet pcen seg. og jeg sitter fast i denne "sikkerhetsmodus-restart-stopp på bootscreen" syklusen.

Jeg vet ikke hva som gjorde at pcen skar seg sånn, men en mistanke jeg har er at noe klikket mens Windows update var i gang. I går når jeg gikk fra maskinen drev den nemlig på med windows update.

En gang greide pcen å komme seg forbi bootscreen (helt random, jeg hadde ikke gjort noe spesielt for å få det til å skje), og da kjørte jeg windows update på ny, og innstallerte servicepack 3. dette ga meg ingen endring i situasjonen.

Høres dette kjent ut for noen?

Jeg har ikke så lyst å formatere, men hvis dette er eneste løsning, blir det nok det allikevel.

håper noen kan hjelpe meg. Det er veldig irriterende at maskinen ikke vil starte

Specs:

CPU: AMd athlon 64 x2 6000+

hovedkort: asus m3a

GPU: nvidia geforce 7900gs

ram: 3gb kingston pc 6400 (3x 1gb)

HD: en eller annen type SATA harddisk på 200GB

tror det var det, trengs mer opplysninger skal jeg komme med dem, så lenge det står i min makt å gjøre det.

På forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

har hatt lignende problemer selv.

Du kommer inn i sikkerhets modus?

fjern de siste oppdateringene og innstaleringene du har gjort før pc-en klikket.

Du kan også prøve crap cleaner den rensker og fjerne uønskede filer.

Crap cleaner

Vis ikke dette hjelper så kan du sette inn windows cd-en og prøve og reparere windows kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...