Kadra kadabra Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har en parabolmottaker med Scart utgang. Videoen min har en vanlig s-video inngang (ikke scart), og phono-lyd inn. Lurte på om det er mulig å bruke en scart - svideo+lyd kabel til dette? Eller er det slik at utgangen på parabolen MÅ være noe særskilt scart for s-video??? Noen som vet? Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Nei det fungerte ikke. Jeg brukte en Supra AV-6 kabel som er testet og skal fungere ordentlig. Det er en scart til S-video+phono(lyd). Er det noen som kan forklare hvordan dette er mulig: Fra Humax 5100 satelittmottaker - Panasonic S-vhs video: Fikk forvrengt bilde på topp og bunn, men farger. Lyd ok. Fra Humax 5100 satelittmottaker - Sony DVCAM videopptaker: Ikke bilde. Lyd ok. Fra Panasonic S-vhs - Panasonic S-vhs: Bilde ok. Lyd ok. Fra Panasonic S-vhs - Sony DVCAM videopptaker: Ikke bilde. Lyd ok. Fra Galaxy satellittmottaker i stedet for Humax 5100 fikk jeg akkurat samme resultat. (Og begge satelittmottakerne har S-vhs funksjon i scart'en). Og s-videoinngangen på Sony DVCAM'en er testet og i orden...og instillingene er også riktig. Noen som skjønner noe av dette??!?!? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 S-VHS og composite deler den samme lederen for videosignalet. Det er ikke noe valg for å veksle mellom composite og S-VHS på tuneren? De få tunerne jeg har studert nærmere har bare hatt composite + RGB, ikke S-VHS. Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Begge satelittmottakerne hadde mulighet til å velge mellom cvbs, rgb og s-vhs. Men jeg er jo litt usikker. Kan hende menyen er delt med andre versjoner av mottakerne, men det villle å så fall være ganske merkelig. Og tross alt så fikk jeg sort hvitt bilde på komposit, da jeg valgte s-vhs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå