jrbit Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei, Har et issue rundt Home Server som jeg ikke klarer å løse selv, eller finne løsning på noen steder... Jeg har satt opp Windows Home Server hjemme, koblet på min D-Link DIR655 router. Denne er igjen koblet på et SpeedTouch ADSL modem fra Telenor. Alt fungerer fint på LAN/WAN på hjemmenettverk, men det er når jeg skal teste ekstern tilgang ved bruk av "mydomain.homeserver.com" det stopper opp. Jeg har enablet UPnP på både D-Link og SpeedTouch, og lagt opp portforwarding på min D-Link ruter (TCP 80, 443 og 4125). Men, det som skjer når jeg går inn på min "hjemmeside", er at jeg får opp påloggingsbildet til ADSL modemet???? Det er ihvertfall ikke riktig. NOEN som vet hva som er galt? (nettverk konfig antar jeg....) JR Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har du konfigurert routeren og domenet fra Home Server konsollen? WHS Console -> Settings -> Remote Access. Lenke til kommentar
jrbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Har du konfigurert routeren og domenet fra Home Server konsollen? WHS Console -> Settings -> Remote Access. Jepp, legger ved bilder av konfig as we speak... Ser ut til at mydomain.homeserver.com tar ip-adressen til adsl modem, og dermed blir denne webserver... hm... (og jeg får følgelig også sertifikat feil på mitt eget nett også ved https tilkobling) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har samme router og samme innstillinger og her fungerer det utmerket (Chello som ISP). Har dessverre ikke noen gode forslag da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Speedtouchen står nok i router modus, noe som betyr at du har dobbelt natting. Dette fører ofte til endel merkelige problem dersom all portforwarding ikke er satt opp riktig. Anbefaler at du setter speedtouchen i bridge modus i stedet (du finner guide for dette på online.no). Lenke til kommentar
jrbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Speedtouchen står nok i router modus, noe som betyr at du har dobbelt natting. Dette fører ofte til endel merkelige problem dersom all portforwarding ikke er satt opp riktig. Anbefaler at du setter speedtouchen i bridge modus i stedet (du finner guide for dette på online.no). Gracias.... prøver det.... will be back ;-) Lenke til kommentar
jrbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Speedtouchen står nok i router modus, noe som betyr at du har dobbelt natting. Dette fører ofte til endel merkelige problem dersom all portforwarding ikke er satt opp riktig. Anbefaler at du setter speedtouchen i bridge modus i stedet (du finner guide for dette på online.no). Gracias.... prøver det.... will be back ;-) testet... no good... selv med bridged på Speedtouch og PPPoE på min D-Link 655 fungerer det ennå ikke, dvs. da mister jeg all forbindelse til Speedtouch og videre ut på verdensveven...hm... Lenke til kommentar
jrbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 testet... no good... selv med bridged på Speedtouch og PPPoE på min D-Link 655 fungerer det ennå ikke, dvs. da mister jeg all forbindelse til Speedtouch og videre ut på verdensveven...hm... merkelig, for det fungerer dersom jeg henger en pc rett på speedtouch som er bridget ved å sette opp PPPoE, men når jeg gjør det samme fra D-Link funker det ikke...hm... anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå