Gå til innhold

Hvor lang rekkevidde vil en 8dbi 2,4ghz rundstråle antenne gi?

Itw

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så lurer jeg på hvor ang rekkevidde en 8dbi 2,4ghz antenne vil gi i åpen luft?

Har planer om:

Basestasjon: Buffalo AirStation G54 router 10m kabel, også en 2,4ghz 8dbi rundstråle antenne for og gi rekkevidde på 1km.

Motaker skal være: Buffalo WLI-TX4-G54HP 10m kabel også en 2,4ghz 8dbi rundstråle antenne, som skal kunne mota signaler i fra basestasjonen 1km innen for hvor den er plassert.

Ville dette oppsettet funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange faktorer som vil virke inn på om du klarer å dekke 1km med et trådløst nettverk.

Ting som tereng, andre nettverk i området osv. Aldri regnet på signalstyrke ol. selv, men vet at 10m med kabel har veldigt stort tap. Kommer selvsagt ann på tapet i kabelen, men 10m er uansett langt. Særlig når du har 10m i begge endene.

Lenke til kommentar

8dBi er ikke så mye gain i en antenne. De vanlige som står på er jo ofte 5dBi. Tviler på at det rekker så langt som du ønsker.

Det er godt mulig linken mellom de to Buffalopunktene dine vil fungere, men tviler sterkt på at du vil få 1km dekning mot vanlige klienter.

(Du mente vel forresten bare mellom de to buffaloene?)

Uansett så vil svak signalstyrke bety kraftig redusert hastighet og null toleranse for støy.

Skal du forbedre oppsettet ditt så ville jeg foreslå at du kutter ut antennekabelen og heller bruker power over ethernet (POE) og eventuelt en kort antennekabel om nødvendig. Videre ville jeg foreslå at du finner en antenne med 10-15dBi hvis området du skal dekke er flatt. Skru opp effekten på Airstation til ca 80mW for å få best mulig dekning.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...