johome Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg skal bygge ny PC og har et lite dilemma ved valg av kabinett. Som utgangspunkt har jeg valgt Antec P182. Etter å ha sett bilder av Coolermaster Cosmos 1000 på nettet begynner jeg å tvile. Den ser jo dritlekker ut. Ser ut som den også er meget romslig. Er det noen som vet hvordan byggekvaliteten er på denne ? Hvor bra kjøler den ? Hva med støy ? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Coolermaster Cosmos 1000 har veldig høy byggekvalitet. Solid stålramme gir en stiv konstruksjon uten noen form for vibrasjoner. Den har også bra kjøle egenskaper, har støydemping på HDD, og støymatte på sidene. Den er veldige stille. Jeg har bare positive erfaringer med denne. Eneste ulempen kan være vekten for de som har planer å flytte på den. Den er 16 kilo og er ikke akkurat beregnet for lan party. Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Hørtes veldig bra ut. Men vet du hva som skiller den og Cosmos S ? (bortsett fra prisforskjell på 400 -500 kr) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har ikke Cosmos S og vet lite om det, men den skal være hel-aluminium og vekten er 3 kilo mindre. Den har en stor vifte i døra også, som skal gi bedre kjøling til skjermkortet. Disse begge solide og bra uansett. Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Kan si meg enig med Sam_Oslo mtp byggekvalitet, støy og termiske egenskaper. Har selv bygget pc til en bekjent med dette kabinettet og det kan anbefales på det varmeste Endret 30. juli 2008 av Bjornivar Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Bra å vite. Etter alle positive tilbakemeldinger fra brukere her på forumet og andre plasser er jeg ikke i tvil og har vraket Antec P182. Betaler gjerne litt ekstra for å få et kabinett som kan brukes i mange år fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå