BigJackW Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Fikk nettopp en slik dekoder for det digitale bakkenettet. Ser den har HDMI utgang, og TVen har HDMI inngang. ^^ Bør jeg da bruke HDMI i stede for scart kabel? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Definitivt. Stor forskjell i bildekvalitet . HDMI-kabeler får du til rundt 200,- hos din lokale elektrodealer. Til dette bruket trenger du ikke bruke mer penger på en dyrere kabel. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Darn, kjapt svar. Får vel løpe å kjøpe en slik kabel da. Er det slik at lyd også overføres via denne kabelen? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jepp. Lyd og Bilde. Bruker bare EN slik mellom PS3 og TVn så får jeg 5.1 surround og 1080P. Lenke til kommentar
chris2ffer91 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jobber til daglig i en elektro foretning, og vi har mulighet til å se på hd-tv. Gjorde noen tester i forhold til bildekvalitet både mellom de forskjellige TV merkene, og scart vs hdmi. Det er en helt syk forskjell på scart og hdmi kabel når man ser på hd-tv, ble utrolig overasket. Scart er jo analoge signaler og ganske avleggs, mens hdmi er digitale singaler, som gir et mye bedre bilde på digital tv. Personlig kommer jeg aldri å bruke en scartkabel igjen så lenge det er mulighet for hdmi. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Vel, ikke for å være captain obvious her, men når du ikke får HD-signal igjennom scart er det ganske naturlig at det er stor forskjell på Scart og HDMI når du viser en HD-film..... Lenke til kommentar
Fjellfin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 HDMI-kabeler får du til rundt 200,- hos din lokale elektrodealer. TO HUNDRE kroner ? I London koster de tjue, og de sender gjerne en til deg som brev (www.ebay.co.uk).... Forskjellen på monster hdmi gull 1.3 super hurra de luxe til 899,- og de til 20,- hdmi 1.3 super de luxe er fargen på kabelen -- vi snakker om etter og nuller her Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Billig HDMI-kabel - 8,54$ inkl. frakt = 45,90,- NOK Fungerer ypperlig, har 2 av de selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Bruker bare EN slik mellom PS3 og TVn så får jeg 5.1 surround og 1080P. Du må vel strengt tatt gå gjennom en receiver for å få 5.1 surround (og da trenger du to kabler). Hvis da ikke TV-en din har "virtual-surround", noe som i praksiss ikke er surround. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå