Gå til innhold

[AoC]Og der var min account ferdig


Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg somla meg til å stoppe accounten min. Hvorfor i heite jeg brukte så langt tid på dette er uvist, men nå er det gjort. Har prøvd og prøvd å komme inn i AoC, men får meg ikke til å like det jeg får servert. Etter å ha vært fasinert over grafikken og moroa med å buffe seg selv i 10 minutt den første timen, var liksom moroa over. Lange kjedelige quests som stort sett inneholder 20 minutt med springing for å komme seg til og fra, komplet mangel på taxi service mellom lokasjonene som du stort sett må bevege deg mellom for en quest, virre rundt og rundt på kartet for å prøve å finne rett vei til en eller annen questmob etc. Trodde mye skulle bli bedre når jeg fikk mount, men den gang ei. CE mounts var jo helt ræva, og har jo egentlig ingenting med mount å gjøre... Hvorfor i helvete de hauser det opp som mount når det egentlig kun er et ubrukelig siege våpen er beyond me... Hest kan jeg se lenge etter, drops fra mobs selges for 8c og du trenger/trengte 3G. Lykke til, mount ser du enda ikke på tyve levels kompis!

 

Resources var jo og en dårlig spøk, 4-5 lokasjoner som altid ligger på 6% når du finner dem. Moro det, spesielt når du er på jakt etter den spesielle tingsen som har 1/200 droprate!

 

Spells var jo også en tragedie uten dimensjoner, her kjenner jeg virkelig at ting ble kjedelig. Jeg prøvde meg som Demonologist, og det betyr nesten ingenting for meg hvilken knap jeg trykker på, står der og tanker mens jeg trykker 7 7 7, 4, 7 7 7 7 til mobs dør. I andre spill har jeg ihvertfall beveget meg litt, latt pet tanke, gå inn og ut av LOS, CC'e dem osv. men ikke i AoC.

 

Når dette er alt de har å levere må man seriøst lure på hvordan de har klart å fått dette så hauset opp i media, som jo originalt lovpriste dette mer en noe annet. Men men, nå er jeg ferdig, og det skal SYKT mye til for at jeg kommer tilbake. Det er nesten mer moro å gå på jobb en å logge på AOC får å presse seg gjennom en level eller to... Synd, men hva skal man gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ OP

Ja, det er synd når man blir å føle det sånn... Det er selvsagt individuelt alt dette her, for jeg personlig har ingen problemer med kjedelige lange quests, i forhold til mange andre mmorpg spill synes jeg questene i AoC generelt sett er kortere og har mere innhold. Springing følger jo selvsagt med til et mmo. En form for taxi service burde nok være tilstede, det er jeg enig i. Når det gjelder War Mammoth/Rhino så visste alle som fulgte med at disse ikke skulle fungere som stedfortredere for vanlige mounts. Hest har vel nå blitt mye billigere. Nå koster en hest 75 sølv etter siste patch vel, så slutt å syt :)

 

Join en guild og reis til guildbyen din, deretter reiser du rundt og sanker resurser. Som regel ligger resource nodes på alt fra 60-100% hos meg.

Med min demonologist så har jeg en helt annen erfaring enn deg, det er faktisk ganske morsomt å være magiker for en gangs skyld. Det er heller ikke meningen at du skal jobbe deg opp i levlene, da spiller du feil etter min mening. Man skal kose seg og spille :p

 

 

Her er forøvrig innholdet i siste patch:

 

 

Update Notes – 17th of July

Player Character

Dead team members will now get quest kill credit if they are within range.

You now only prohibited from entering stealth mode if team members are in combat nearby.

All your team members and their pets will now get the fatality buff when a team member performs a fatality.

The mentor and apprentice will see an onscreen message regarding confirmation or declining of pending apprenticeship requests.

Mesh effects during spellweaving should no longer rotate with the character.

Shield of the Risen will only display particle effects on hidden players if they are on your team.

Animations for the 'grin', 'laugh' and 'laughheartily' emotes have been tweaked for both male and female characters.

Emote 'squirm_on_ground' has been renamed to 'lounge', to better fit the animation.

 

Classes

 

Assassin

The following abilities now have new effects: Cat's Paw, Opportunistic Strike, Kidney Shots, Avatar of Death, Lotus Overdose, Necrotic Leech, Corrupting Strikes, and Lunge.

Barbarian

Feats "Eyes of Madness", "Rampaging Horde", "Welcoming Death", and "Too Many To Count" now have visuals associated with them.

Demonologist

Earth Recharge ability will have a better visual indicator of activation.

Let Them Burn should now have the correct cooldown.

Let Them Burn will now properly increase in damage the longer it is channeled.

Shockblast (Rank 1) and Inferno of Amher (Rank 1) will now scale correctly when compared to Rank 2. The additional splash damage of Shockblast now scales correctly, as it dealt more damage than intended previously.

Necromancer

Frostblast now has a visual cone of frost.

Ice Shackle spell is now less invasive and more optimized.

The tooltip for Malefic Chant now shows up as intended.

Night of the Harvester should now correctly increase the effect of the Harvester mana/stamina heal by 15/30%.

To offset the change to Void causing the pet no longer to be rooted, the drain effect of Void has been reduced and now scales more consistently based on level.

Spell "Siphon Unlife" now has visuals and sound.

The casting time of Set's Ruin, Set's Cold Hatred, and Blasphemy have been reduced from 4 seconds to 2 seconds.

Parasitic Soul Swarm is now less invasive and should take up less screenspace.

Priest of Mitra

The Spellweaving animation has been tweaked.

Ranger

The ranger's tracking list can now be sorted by distance.

Dead NPCs and players will now longer appear when using the tracking ability.

Tempest of Set

Set's Life Spark should now trigger a resurrection prompt instantly after dying.

Puppets of Set should now draw the attention of nearby NPCs if you attempt to cast it on a group of NPCs.

 

Combat

Combos and all other actions will be aborted when you start to charge.

The combo chain will now be stopped when you begin a charge.

You can no longer start combos in the middle of a charge.

Dismembering fatalities should now show appropriate visual effects.

You can now abort multihit combos without all the damage being rolled back.

Aborting multihit combos will not make the target's health become desynced from the client/server anymore.

Fizzle and immunity rolls have been moved to the end of your spellcast. If your target becomes immune after you start your spellcast but before it deals damage, your target will resist the spell.

Stealth is checked again at the end of your spellcast. If your target hides before you land the spell, your spellcast will fail.

The distance to your target while casting a spell is checked again at the end of your spellcast, with a 25% bonus to your range.

If your target is behind an obstacle when you've finished casting your spell, the spell will fail

Combo finishers (the last attack in the combo chain) now have 25% extra range, making them easier to land in PvP.

Mobs will keep you in combat from further away now.

Aborting unarmed attacks (using a knockback, for example) will now properly cause the damage not to be dealt.

Clickable abilities with instant effects will not be queued after your attack anymore, but executed right away.

You cannot use abilities while jumping or falling anymore.

Dying while knockbacking NPCs will not cause the npc to become stuck in combat mode anymore.

Attack animation speed should be more balanced between genders (note: this does not yet include the combo animations).

Combat music has been tweaked so that tension music will be area specific, rather than random.

 

PvP

Massive PvP: Mercenary players in a team with a guild member should no longer be hostile-flagged during battle.

You will no longer be able to attack guild members on PvP servers.

The Massive PVP gui will show up on a separate tab than Minigame PvP.

If your pet does the most damage to a target in a minigame, you will now get credited for the kill instead of the pet.

Ground targeting AOEs should now only be allowed if the player has line of sight to the target.

The siege camps will now give a message when they are clicked on and the city is not vulnerable.

You should no longer be able to damage your raid members on Culture PvP servers.

 

Player Cities

The player cities and Battlekeeps now have various NPCs living in them.

Buildings should now show the proper damage states when the building gets damaged or repaired.

 

Quests

Grey quests will now award XP again.

(Atzel's Approach) Kidnapping and Torture ; Diversionary Tactics Inner West - It should now be possible to ignite all palisades.

(Atzel's Approach) Revenge of the Ape God - Location of this quest is now marked in the journal.

(Black Ring Citadel) Bowls of Set, The Hunt - Quest will now complete when you speak to Kalanthes about it.

(Conall's Valley) An Impending Attack - The location marker for Torin has been changed.

(Field of the Dead) The Honored Dead - This is now a solo quest.

(Kheshatta) Den of Evil Perversions - Has been fixed. Go find the Onyx Chambers, retrieve Hakar Tep's head, then return it to Zane.

If you currently have this quest, you MUST delete the quest and go pick it up again from Zane.

(Kheshatta) Mouth Of Darkness - Journal text has been updated. The Marker Rune is found near the entrance, rather than within it.

(Kheshatta) Markers of the Lost Tomb - A goal marker has been added for the third objective.

(Khopshef) Yipping Hyenas - Changed quest waypoint radius, to cover a larger area and more hyenas.

(Khopshef) Usurping the Power - Now marked as a group quest.

(Khopshef) Emerald Eyes - It should no longer be possible to walk through the door to the Emerald Guardians without first getting the quest.

(Khopshef) Trapped by Lions - Timer has been changed to 10 minutes, instead of 10 hours.

(Khopshef) The Swindler's Game, Shedding Torment, Stygian Superstitions, The Forgotten Temple, Fascinating Faces, Conflicting Interests - An item reward has been added to these quests.

(Khopshef) Lusts of the Flesh - Alekeep in Caravansrai will now ask you for tin, not copper.

(Tarantia Noble) Paetus & The Nemedian Crown - Coordinates have been updated within the Villa. The map item will now have a particle effect when you have the quest.

(Tarantia Noble) Rahim and Lord Camillus - Rahim's dialog should now work properly when you tell him "Then this madman must be stopped". Player will receive a quest.

(Tarantia Noble) Obtaining the Arena Key – Quest should now be completable.

Several typos corrected in many quests worldwide.

 

NPCs / Mobs

Charmed NPCs will now be able to attack and perform actions while charmed.

More NPCs should now be visible in the vicinity for several raid dungeons.

NPCs wielding two handed weapons will now attack correctly.

Knockback animations (the landing-animations in particular) will now be smoother for many creatures.

Raid bosses should now be visible from further away, in most cases.

Black Ring Citadel: Incubus and Succubus are now strong enough to knockback all players. Swamp demon's swamp has become increasingly more dangerous.

Black Ring Citadel: Seruha will wait a little before closing the door.

Conall's Valley: Wounded Vanir in Conall's Valley will no longer execute the same identical movements at the same time.

Field of the Dead: Lieutenant Rhor has learned some new skills, and should no longer be so easy to defeat.

Field of the Dead: The Lupine Superior boss has lost his floating wig. He will also spawn minions in a more correct manner.

Khemi: Rhino name-plates should now be displayed properly and will no longer clip into the rhino.

Kheshatta: Scorpion Archers should now attack more consistently at range.

Kheshatta: Several NPCs with equipped weapons have been corrected.

Tarantia Noble: Astrologer will no longer send you into a dialog loop.

Tortage: Renton should no longer make strange sounds during the Destiny Mage quest.

Underhalls: Litharia's patrol has been adjusted a bit, to end her walking through walls or pillars.

Vistrix: All players that participate in the fight against Vistrix should now get his tooth.

White Sands: Thrall Warrior armor has been tweaked so as to not clip anymore.

Wild Lands: Oris should no longer send you into a dialog loop.

Certain bosses were using combos they weren't supposed to. This has been fixed.

Items

The special offer from Venes Venele, the Custom-made Saddle, is now unveiled and for sale!

The names of some sets of armor have been changed to be easier to discern what class they are intended for. Some visual looks of these armor sets have been tweaked.

The Heart of the Earth weapon will now work for 2 handed blunt combos.

Handguards of Ardent Fire now give 2handed Edge bonuses.

Fine Steelsilk Leggings should now display its name properly

Non-casters should now be able to see the effect of mana potions, even though they can't use them.

Girdle of Clawing Might now properly gives Max Health and Max Stamina, as intended, instead of Max Health twice.

Inventory bags have all had their prices reduced by 20%-50%.

The 'Totem of Origins' may now be found on select bosses.

 

Mounts

Disabled ability to mount while charging.

The tooltip for horses will no longer say "CANNOT USE" when the horse is usable.

The price of regular mounts have been reduced to 75 silver, down from 2 gold.

Mounts can no longer be sold.

Reduced Damage caused by Rhinos/Mammoths charging.

Decreased Rhino/Mammoth collision radius.

 

Tradepost/Banks

You can now sort items for sale on the Tradepost by "Show Can Use Only" and "Show Can Buy Only".

Powerful items (blue and green) for sale on the Tradepost will now list in color text.

Items of a level you cannot use will be listed in red.

It should now be possible to search for necklaces, rings, gems, and consumables.

 

Tradeskills

Cotton and Cottonwisp have been fixed, and will be the correct level.

Any player who speaks to a crafter trainer and doesn't get the quest because he has a full quest journal will now be able to speak to the trainer again and get the quests at a later stage.

The items you hand in to the Crafter Trainers will from now on be returned to you. This change applies to the Weaponsmith, Armorsmith, Alchemist, and Architect classes.

Trainer dialog was updated to reflect current names of buildings in Architect quest line.

The Weaponsmith Trainer's dialog no longer references Glaive, but Awl Pike.

 

World Design

Various visual fixes and improvements made in Khemi and Kheshatta.

Adjusted several areas with added collision, where players previously could become stuck on terrain.

Pyramid of Lord Atum-Keket: Door collision has been adjusted here.

Underhalls: The rez point in the "Uptown Sewer" should now be fully visible.

Underhalls: The upper climbing point on the right ladder for the Harbor entrance has been tweaked.

Underhalls: The zone called "Askia" is now renamed "Askia's Domain".

Underhalls: The lost jewel is now placed on the ground, and the respawn timer has changed from 60 to 30 seconds.

Wild Lands of Zelata: Collision on the stairs inside the Mayor's building has been adjusted.

Kheshatta: Fixed several spots where you could fall through the world.

 

GUI

An emote gui has been added. Press Y to access this window.

An option to disable on-screen messages has been introduced. It can be found in Options > Interface > HUD.

A chat command that allows reloading the GUI was added. The command is '/reloadui'

Attackable players should now always have a red nametag, regardless of their level. Players that were 8 levels or more below the player previously had a gray nametag.

Combo-triggered flying texts should no longer appear for combos that are not caused or directed at the client character any more.

Defensive flying texts (i.e. parry) should now always appear above the correct character - the defender (not the attacker).

Players should now be able to open the main options menu using "F10" while the rez window is up.

Right-clicking inside active GUI elements should not reorient your character any more.

Fixed a case of a stuck command progress bar.

Effects that replenish stamina should now produce correctly signed flying texts (+XX Stamina).

Added a visual and textual notification for attacks that are completely absorbed.

Nametags should now be visible even if the character meshes have not completed loading.

Spell damage to destructibles will now appear in the combat log.

The mouse pointer will now always default to the arrow.

Mousing over an NPC's corpse will not produce the sword icon any more.

The Power session indicator and tooltip will now only appear when applicable, i.e. after level 5.

Shift-clicking on a lootbag to autoloot everything should clear the target correctly once finished.

Ranged combos will now appear red on your shortcutbar when your target is out of range, similar to spells.

When attempting to share a quest, you will get feedback stating how many players in your team were too far away to receive it (if any).

The quest journal will now show the money rewards divided by each type of currency.

The Friends/Guild Members window has been changed. It now works with tabs that sort friends by type: Guild Members, Friends, Offline members, and Ignored characters.

Floating/movable character portraits were added. They can be enabled from Interface > HUD options menu.

The tooltip for spellweaving will no longer go outside of the screen.

Fixed a GUI related crash.

Implemented GUI Modifications on the skill window as support for the upcoming PvP Consequence System. PvE skills will be listed separate from PvP skills.

Clicking on the active tab on the Friends View should now move the window. Clicking on disable tabs should also move the window.

The healing modifier debuff for Active Blocking should now display correctly as -50%

Made the middle action button (between Q and E) mappable. It is called Action Button 12. E is now called Action Button 13.

Quest indicators should no longer appear on the ground.

Added a PvP xp bar to the bottom of the screen as support for upcoming PvP changes. This will be enabled and disabled via the Interface options > HUD menu.

The item links on the chat window will now show the proper item 'level color' (blue, green, etc).

Remapping hotkeys for movement works again.

Player search should now work correctly.

The Fresh Kill indicator now correctly shows only after level 5.

Resolved an issue which was causing players to receive a message stating that a spell was on cooldown and be unable to cast even though the cooldown had finished in the GUI.

Instancing/Zoning: Removed the shift-right click "Enter heroic version" option from doors.

You can now use '<' in chat messages.

The Combo Sequence Indicator should no longer get stuck when failing to complete a combo.

 

General

A new level up animation with sound should now occur for all players who level, while in or out of combat.

Lootbags and other non-moving objects will no longer affect how many NPCs/players are visible in the vicinity.

Fixed several causes of crashes and instability.

Particle effects will no longer be played on the character selection screen.

Returning to non-combat state from a PvP fight will now take 10 seconds (instead of 5). Mana and health regen will only start then.

Mobs will now become unlocked to a player after 90 seconds, once the locked attacker stops attacking. This will allow other attackers to benefit from killing the mob.

The loot bag target bar should no longer become 'stuck' onscreen.

You will no longer lose your helmet when fatalitied.

The looting need-greed duration was increased to 1 minute.

Gemmed items should now work as intended and give their effect after teleports.

Team buffs should now only refresh when necessary, and be properly canceled for members who leave.

Leaving sneak or crouch will not slide your character around anymore.

Tattoos are again being deleted when cycling through in character creation so only the current one shows.

Logging into the game after logging out to the login screen will no longer cause the client to crash.

The group looting is once again working as intended.

Select captains and wagoners in Old Tarantia, Khemi and Conarch Village have opened up traveling routes deeper into the wilderness!

Shield of the Risen no longer silences the player.

 

Personlig finner jeg ikke en negativ ting med denne patchen uansett klasse.

 

Beste hittil!

 

 

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar

Jeg synes bare at ett MMO spill blir satt opp i stikkordsform. Du fikk nøyaktig alt som alle andre, bare at de liker det.

De som er lvl 80 nå måtte løpe gjennom hele Conall's Valley for å komme til atzel approach, alt du trenger å gjøre nå er å prate med Wagoneer fyren in Conarch.

Farming til forskjellige belønninger som mount og div. items er jo en ting som hører med i alle slags MMO spill. Og hvis du faktisk ikke klarte å få tak i 1.75G før lvl 40 da må du slutte å bruke alle pengene du får på traderen.

Du kan LOS'e / CC'e så mye du vil, disse punktene er bare kverulering.

Ja, siege mount er ubrukelig hvis du ikke har en guild eller liknende. Men hva hadde du strengt talt forventet ? En swift mount som koster 250G for alle andre ?

 

Stort sett det du klager om her baserer seg på farming. Hvorfor i heiteste begynner du med ett MMO om du tror alt skal bare falle ned i bagen din og at du automatisk blir lvl 80 ?

 

Ett generelt dårlig forsøk på å svartmale AoC, alle feilene du har ramset opp i denne "We blame AOC" listen din er din egen feil, om du vil eller ikke.

 

Beklager om du blir sur for dette her, men det er strengt talt ikke så jævlig som alle vil ha det til.

Endret av Luz
Lenke til kommentar

AoC er mitt første mmorpg (og takk gud for det, så slipper jeg å sammenligne hver detalj med tidligere spill). Men si meg, er det en trend å lage forumposter når man har gått lei av et spill i denne sjangeren? Jeg lurer rett og slett, for jeg finner det ganske merkelig at det er så vanskelig og putte dvdn på hylla og gå videre til et annet spill uten å måtte annonsere det... Lurer virkelig på hvordan bilforum rundt om kring ville sett ut hvis enkelte her hadde vært misfornøyd med et bilkjøp i 200 000kr klassen. Det er et spill til 300kr vi snakker om! Hvilken forhåpninger man hadde på forhånd får man virkelig ta på sin egen kappe...

Lenke til kommentar

Det er nok det er jeg redd for. Jeg kan helt ærlig talt si at AoC er ett av de bedre spillene jeg noen gang har spilt. Og jeg spilte WoW i 3 år. Allikavel kaster AoC seg i front, derfor blir jeg så forbanna hver gang jeg ser en fyr lage topics om hvor jævlig AoC var, når alt han nevner bare er helt normalt for MMO-sjangeren og når de ikke lykkes i dette,

skylder de på spillprodusenten & produktet selv.

Du vil antakeligvis se en hel bråta med nye posts på WoW-forumet når WOTLK slippes om hvordan Blizzard ødela spillet og hvor drit det er nå. :o

Endret av Luz
Lenke til kommentar

Det er nå enda mer idiotisk å få et til å høres ut som om man skal bite tenna sammen, slite seg gjennom 4000 dritt kjedelige levels på vei opp mot maks level... Hadde de nå enda vært noe inholdt for de på lv80 hadde det nå vært en ting, men det er det jaggu meg heller ikke. Akuratt som manglende quest for lv50 og lv60... Jadda, her er det gjennomtenkt og flott

 

Jeg har mye erfaring med spill, online og mer tradisjonert, og ingenting har noengang vært så fantastisk kjedelig som AoC. Ikke er det oppe til spesielt mye debatt heller, det er et faktikum at den store majoriteten fikk AoC i halsen få uker uti spillet. Funcom aksjene er en indikasjon på det :)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at en haug av spillere har sluttet med AoC, inkl. meg. Hadde likt å se hvor mange betalende accounter AoC har i dag. FC klarte dessverre ikke å levere til den store hypen. Men jeg tror på at det kan bli bedre med tiden, men så spørs det om spillet er dødt innen den tid.

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar

Okey, nå graver du din egen grav bare. For det første, det er mer enn nok content på 80. Raiding for de som vil det, og outdoor / minigames pvp for de som vil det. Jeg selv raider 3 ganger i uka, med en stabil guild på Battlescar. Så ikke si noe slik før du veit hva du prater om.

Jeg hadde heller ingen problemer med å komme meg forbi dette 50-60 marerittet som alle kaller det fordi jeg gjorde absolutt alle questsa jeg kunne få tak i.

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan du kan kommentere på endgame innhold når du sier i førsteposten at du ikke holdt så lenge at du fikk deg mount engang. Det sier iaf meg at du ikke kom langt over 50ish iallefall og da vil jeg ikke si du har fått med deg 50-60% av innholdet AoC har å tilby.

Og hvis du faktisk må bite tenna sammen for å lvle, og for å faktisk fungere i liknende spill, vel da har jeg en kunngjøring for deg.

 

MMO ER IKKE FOR DEG.

Endret av Luz
Lenke til kommentar

Hvis det er ment at AoC er for de store guilder forstår jeg end-game i AoC, men har sett folk spør om hvor er 10-15manns dungeons for oss som ikke er så mange i et guild.

WoW har heller ikke så mange 10manns men det kunne faktisk AoC gjort noe med, tror faktisk 10manns dungeons i AoC hadde gjort seg.

 

Men AoC er NY, er mye som kan komme etterhvert, og for min del har jeg god tid å vente, gleder meg faktisk å logge på en dag for å se forandringer.

Lenke til kommentar

EDIT hele posten pga en lesefeil fra min side:

 

Altså, det blir veldig vanskelig å finne en perfekt instance sånn antallwise, tenk da hvis de hadde redusert kravet på ett raid til 10 mann, hva hadde da skjedd med de 14 andre som pleide å raid også ? Jo, de hadde lagd ett raid til og 4 mann hadde ikke fått raidet. Det blir det drama av. Så fasiten på hva som er det perfekte antall raidere, finner vi nok aldri ut av og dette har jo world of warcraft heller ikke klart å dekke enda, det er alltid folk som sitter ute ifra raidet og whiner i g chatten om div. ting eller så er det for få folk og en hel ettermiddag ment for raiding ødelagt.

Endret av Luz
Lenke til kommentar

Mente selvsagt at man har guild da, men i mitt tilfelle, samles mine IRL venner som vi har gjort i andre spill så er ikke vi så mange, la oss si 15stk, så har vi ikke mulighet å dra videre til større raids, derfor hadde mindre raids vært et alternativ.

 

6manns er så langt jeg vet group dungeon, som oftest er ganske enkle forhold til raid.

 

Sier bare at dette hadde vært en mulighet for å gjøre end-game i AoC mye større og bedre.

 

EDIT: (fra edited posten din) :p

 

Jah, har merket det i wow som du sier men det må man nesten regne med. Alterntiv for det er jo å lage et guild med bare core spillere så slipper man etterlate noen bak.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Å lage de fleste raid instancene slik at de skalerte etter om man var f.eks. 10 eller 25 personer så hadde det jo vært nærmest perfekt. Selvsagt så ville det feteste utstyret droppe kun på de for 25, men man hadde fått muligheten til å raide uansett hvertfall. Mye som kan forbedres med tiden i AoC, men det er vel ikke noe nytt i mmo sammenheng.

Lenke til kommentar
Og hvis du faktisk må bite tenna sammen for å lvle, og for å faktisk fungere i liknende spill, vel da har jeg en kunngjøring for deg.

 

MMO ER IKKE FOR DEG.

 

Wow, fantasisk så godt du kjenner meg da. Rart det der, at jeg har hatt det moro med MMOer nå i mange år, men nå plutselig ikke er "kvalifisert" lenger. Noen sier at det er klar du går lei dersom du har det travelt med å nå level 80, og Luz sier du må bite tenna samen. Hvorfor i heite må jeg bite tenna sammen? Dette er da ikke jobb som jeg må slite meg gjennom, dette er noe jeg gjør på fritiden min for å underholde megselv, og det er der AoC svikter for min del. Det er like underholdene som å klippe plenen eller besøke sviger... Jeg trenger ikke flere slike ting i livet mitt, jeg vil ha noe avkobling fra alt dette "du må" greiene, og andre MMO'er og andre spill har gitt meg den følelsen der. Men ikke AoC, same old shit over and over and over again. Skal ikke late som om grinding i WoW var noen fornøyelse altid. Men det var det ihvertfall en gulerot å få en ny level med tilhørende nye spells etc. Demonologisten min gjøre egentlig det samme nå som den gjorde på rundt level 9. Det holder ikke mål, de må klare å tilføre mer nytt mellom levlene en dette.

 

Funcom har en ENORM jobb med å holde på kundemassen nå, vi var vel en tyve mann som starta AoC, nå som jeg stikker er det 1 mann igjen. Ergo er jeg ikke alene om å være skuffet over innholdet (eller mangelen på...).

 

Når Funcom drev og utsatte og utsatte AoC var forklaringen jeg hørte at ting skulle være bra med en gang, lite bugs, godt innhold etc. Jada, den klarte de fint. Bugs bugs bugs, spawnrate som er helt borti veggen på endel quests, og store hull i innholdet som gjør at du må grinde eller kjøre gråe quests for å slite seg forbi nok en level.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg hatt veldig mye moro for de 300kr jeg ga for spillet og jeg er bare blitt level 25 (har en character som er level 19, men hadde ikke helt sansen).

 

Bra grafikk, bra quests, bra voice acting i starten for å få deg i stemning. Kampsystemet er også veldig morsomt.

 

Måtte le av det ene questet jeg tok sammen med en fyr - han viste meg snarveien tilbake fra der questet var. Bare ta elven ned gjennom fossefall og stryk! :D

 

Jeg lurer litt på om trådstarter rett og slett valgte feil klasse. Jeg startet opp som barbarian, men jeg likte ikke spillestilen. Byttet derfor til Bear shaman. Istedetfor å trykke 7 7 7 4 etc som trådstarter gjør så går kampene mine gjerne som dette:

Blood flow 6 2 7 1 Renewal 3 4 3 2 9 1 3 0 Heal, etc...

 

AoC har en veldig variasjon i hvordan klassene spilles. Bear Shaman og Herald of Xotli er hybridklasser som blander magi med våpen. De er derfor rimelig kompliserte å spille. Hvis du vil ha noe litt enklere så fungerer stort sett alle melee klassene, og hvis du vil ha noe enda enklere så er det vel bare å gå for en spellcaster som trådstarter gjorde.

 

Hvis man går for det enkle og finner det kjedelig så kan man jo bare starte en ny character? Destiny questet er mer eller mindre forskjellig for hver klasse, så ihvertfall opp til level 20 så gjør man ikke alt likt...

Lenke til kommentar

Ikke kom her og si at bugsa gjør så du ikke kan lvle, det er så evig løgn. Jeg har en bug og det er den greymap greiene, og den lille tingen hisser jeg meg virkelig ikke opp over. Og jeg har ikke sagt at du må bite tenna sammen, det sa du selv i din forrige post. Men nå gidder jeg ikke diskutere dette med deg lenger fordi du klarer rett og slett ikke holde styr på fakta eller pure bs. Og si at du sliter deg til 80, er også bare tull, du kommer deg til 80 på den måten du vil, laid back eller stresse opp til 80. Er ikke dette "du må" i alle MMO spill ? Du må farme gear ? Du må pvpe ? Du må farme penger ? Du må, det er jo mmo alt. Jeg synes disse argumentene du kommer med er heller motsigbare og lite saklige, men med det så avslutter jeg for idag før jeg spiser neven min.

Endret av Luz
Lenke til kommentar
men med det så avslutter jeg for idag før jeg spiser neven min.

 

Yes, trekk deg tilbake du når du ser at du er på tynn is :)

 

Bugs er et minimalt problem for meg, det som jeg misliker noe så innihel... er quests som drar deg innom 3-4 forskjellige områder, evig mase springing fram og tilbake fram og tilbake helt uten action eller underholdningsnivå. Har aldri opplevd noe spill som tvinger deg til å bruke så mye tid på å forflytte deg fra en lokasjon til en annen, og det hele forbanna tiden. Var på denne Field of the dead plassen, og skulle tilbake til Stygia... Det var jo 30 minutt med jogging, ja nå har man det gøy da dere! Eller når inviterer 4 mann for å ta en quests bare for å finne ut at man er i hvert sitt instance. Null problem, bare klikk litt her, sånnja, velg instance sånn der ja *** LOADING *** Å faen gutter, jeg er 20 minutt unne dere igjen vist nå, umm dere må komme å hjelpe meg. Fantastisk, teknologien idag da dere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...