Patrick de Maar Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Heisann. Har problemer med ubuntuboxen min. Kjører nå 'failsafe terminal', fordi intet annet fungerer. Jeg kommer meg inn med gnome-session og vanlig xscript, men menyene er forsvunnet, og jeg får ikke kjørt noe gjennom alt+f2(altså får jeg ikke opp terminalen), så boxen er ubrukelig. Hjelp til å få panelene/GUIet på plass igjen? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Du har altså ingen gui overhode? Hva skjer hvis du skriver "startx"? Er vel sikker xorg som har klikka. og den kan jo lett reinstaleres. "sudo apt-get install xorg". Men får du noen feilmeldinger? (skjønte ikke helt hva du mente med at alt+F2 ikke funker, terminalen funker vel?) Edit: Er jo ikke noe prob å innslatere ubuntu på nytt heller da, alle innstllinger og data bevares jo Endret 25. juli 2008 av Smif Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Terminalen funker når jeg går inn i "failsafe terminal" mode, men intet annet fungerer. alt+f2 kjører "kjør"-vinduet, men ikke nå lenger. Jeg prøvde recoverymode (startet den andre kernelen i GRUB), og fikk den til å fikse alle pakkene and so forth, men det hjalp lite. Jeg startet gnome-panels, og da fikk jeg riktignok frem noen hvite paneler, men uten noen form for menyer på. (applications, osv). Jeg skal prøve å reinnstalere xorg. Jeg mistenker at compiz fusion har noe med problemene mine å gjøre, synspunkter på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå