Trond B Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjøpte et 2 veis nettverksuttak hos Clas Ohlson (38-1800 FTP/STP 2-veis) Clas Ohlson nettverksuttak. Tenkte jeg skulle bruke begge uttakene på boksen. Må jeg koble til på begge (A og B) i boksen eller er det nok med det ene? Skal ha en AV forsterker og nettverksspiller koblet til uttakene. Har jeg kjøpt riktig boks eller vil ikke dette virke? Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hei Du har to løsninger her A. 1 kabel til hver kontakt (4 trådpar på hver utgang) B. 1 kabel splittet til begge utakene (to trådpar på hver utgang) forskjellen på disse er hastigheten du får ut av kabalen. Ville gått for løsning A hadde jeg vært deg, for og få 100Mbit evt 1Gbit . Går du for løsning B, vil du kun få 10Mbit nettverksløsning, om jeg ikke husker helt feil. Endret 25. juli 2008 av nPulz Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hastigheten du får ved å gå for løsning B avhenger av lengde, men du risikerer å kun få 10Mbit dersom strekket er langt nok, ja. Lenke til kommentar
Magnoz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei , låner tråden litt. Du bruker jo krone til å feste ledningene med men så er det jo sånn att kronen kutter ledningene som er over ? hvordan blir det da når en skal feste ledningen 2 steder ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 To steder? Man skal ikke ha noen ledninger felles for kontaktene. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Det er rett som agvg sier. Dersom du har et toveis uttak (dvs. et uttak med to kontakter) så må du har to kabler dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå