Gå til innhold

Årsaker til rasisme/xenofobi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet om tilfeller der man velger ytringsfriheten fremfor rasismeparagrafen også, uten at jeg husker akkurat hvilke tilfeller. Uansett kan man ikke ha paragrafer mot at folk skal si sin mening.

 

Frihet er ikke uten ansvar. Rasismaparagrafen er bare en innskrenking av ytringsfriheten i den grad det er nødvendig for å skjerme om grupper i samfunnet. I overenstemmelse med EMK.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ytringsfrihet i norge, men dette forumet har ikke ytringsfrihet. Om noen trodde det, henviser jeg til retningslinjene våre, spesielt punktet ang personangrep. Les gjerne også vær varsom-plakaten som dette forumet er underlagt.

 

I tillegg, som en generell kommentar, så er hets av enkeltpersoner ulovlig i norge :).

Lenke til kommentar
Vet om tilfeller der man velger ytringsfriheten fremfor rasismeparagrafen også, uten at jeg husker akkurat hvilke tilfeller. Uansett kan man ikke ha paragrafer mot at folk skal si sin mening.

 

Frihet er ikke uten ansvar. Rasismaparagrafen er bare en innskrenking av ytringsfriheten i den grad det er nødvendig for å skjerme om grupper i samfunnet. I overenstemmelse med EMK.

 

Jeg lurer på hvorfor rasismeparagrafen da ikke blir anvendt når muslimer går ut i media og sier at norske kvinner er horer. Er ikke norske kvinner verdig den samme beskyttelsen?

Lenke til kommentar
Ja, for det skjer jo hver eneste dag et en muslim er ute i media og sier at alle norske kvinner er horer...

 

Nei, men de gangene der har skjedd så burde rasismeparagrafen blitt benyttet, ikke sant? For det har faktisk skjedd. Det skjer hver eneste dag på norges største forum for innvandrere. Jeg tror nok jeg skal starte en liten klappjakt på rasistene blant våre nye landsmenn. For rasismen der, er mye mer reell enn rasismen blant det norske folk - bare sånn at folk er klar over det. Ta dere en tur innom desi.no, jeg ble iallefall skremt av hvilke tanker og meninger som faktisk rører seg i hodene på innvandrerungdom her i Norge.

Lenke til kommentar
Sikkert bare småtteri i forhold til det ubegrensa hatet som enkelte norske ungdommer legger for dagen.

 

Der snakker vi om faktisk hat, som er noe helt annet enn det som blir presentert av innvandringskritiske i denne tråden. Holdningene på desi.no er en av dråpene i det store havet som gjør at jeg per i dag er kritisk til den innvandringspolitikken som føres i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Sikkert bare småtteri i forhold til det ubegrensa hatet som enkelte norske ungdommer legger for dagen.

 

Der snakker vi om faktisk hat, som er noe helt annet enn det som blir presentert av innvandringskritiske i denne tråden. Holdningene på desi.no er en av dråpene i det store havet som gjør at jeg per i dag er kritisk til den innvandringspolitikken som føres i Norge i dag.

 

 

Er ikke akkurat få nordmenn som misliker/hater innvandrere (unnskyld sotskaller) over alt og alle heller.

Lenke til kommentar
Er en stund siden sist jeg var innom desi nå, så jeg kan ikke gi deg direkte direksjoner til hatske innlegg, dessverre.

Nå har jeg surfet rundt på desi.no i en halvtimes tid uten å finne noe hat. Derimot finner jeg mange diskusjoner om integrering og mange forslag til tiltak for å bedre integreringen. Jeg finner et gammeldags syn på seksualitet og kjærlighet, jeg finner en og annen nordmann som provoserer, en og annen nordmann som diskuterer islam med muslimer med gjensidig respekt. Om du mener desi.no er full av hat så får du komme med en link.

Lenke til kommentar

For det første gant jeg ingenting om at alle norske jenter er horer på desi.no. For det andre så sa du vitterlig "i media", noe som ikke akkurat bringer tankene hen til desi.no, Diskusjonsforumer på nettet er notorisk useriøse. Det vi er på nå inneregnet. Faktisk fant jeg ingenting på desi.no som var i nærheten av så graverende som det innvandringshatet noen på dette forumet sitter inne med.

Lenke til kommentar

Tråden i linkene dine er at det er de eldre muslimene som sutrer, tilfeldighet?

At det er skummelt (hvis det stemmer, noe jeg finner vanskelig for å tro i alle saker) at Imaner lærer muslimske gutter at norske jenter er som horer, ja, men jeg vil alikevel si at dette angår nok bare en prosentdel av muslimer i f.eks Oslo, jeg har til gode for å bli hetset eller høre en muslim si noe trakassernde om nordmenn, min erfaring så klart og ikke noe ordentlig holdepunkt.

 

Synes det er mye verre med alle de hobby-rasistene vi har.

 

 

Men ang. grunnen til at du linket akkurat de, ja, de går ut i media og kaller norske jenter horer, jeg er fullt klar over det.

Men det er vel derfor det kommer i media?

Fordi det er såpass oppsiktsvekkende?

Finnes jo nordmenn som synes burka-damer er latterlige og stygge også, hva er forskjellen?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...