Gå til innhold

Grand Theft Auto IV til PC? (PC)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en ny pc til 14000 på komplett. Den kjører jo nesten ingenting av spill.. Jeg Skjønner ingenting!!!!!

Ram: 2x Corsair Dominator TWIN3X 2000MHz DDR3, 4GB, DHX, FAN, (KIT),CL9-9-9-24, 5450 = 10900 kr

HK: Asus Striker II Extreme, Socket-775,DDR3 ,nForce-790i Ultra SLI, 3xPCI-Ex(2.0)16 = 2899 lr

Cpu: Intel Celeron® E1200 1.6GHz Socket LGA775, 512Kb L2, 800MHz, BOXED w/fan = 319 kr

Skjermkort: Gainward GeForce 7200GS 128MB DDR2, PCI-Express, DVI, Tv-Out, Heatsink = 195 kr

Sum kr. 14313

Wtf!

(sorry måtte bare :)

Hehe, holdt på å skrive en lang artikkel om kor dumm du er intil eg såg "(sorry måtte bare :)". HK og RAM er jo way overkill i forhold til CPU og GFX :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette diskusjonen er så idiotisk at jeg ikke hadde tenkt å skrive noe, men jeg kan ta det kort så alle forstår det.

PC: Spesialbygd maskin. Alt mulig som hovedkort, prosessor, RAM, CPU, skjermkort, harddisk og så videre kommer i utallige versjoner og kan settes sammen i like mange kombinasjoner som det er mennesker på jorden. Prisen har svært lite å si da prisen på hver enkelt komponent varierer fra butikk til butikk, fra merke til merke og så videre. Et skjermkort til to tusen spenn kan fint være dårligere enn et annet skjermkort til tusen spenn om man leter litt. Dette gjør at vi kan sette sammen akkurat den maskinen vi vil ha i den prisklassen vi vil ha og spesialisere den til akkurat det vi vil. Om vi vil ha spill kan vi ha mye RAM, bra skjermkort og rask CPU, mens en som driver med bildebehandling kan drite i skjermkortet og heller ha mer RAM.

Konsoll: Ferdigbygd PC i hovedsak beregnet kun til spill. Fordi de jobber på en litt annen måte enn en PC og har spesialbygde komponenter vil den virke svært raskt når den kommer i forhold til en moderne PC, men en moderne PC vil etter relativt kort tid ha "nådd igjen" konsollen og være like rask.

Med andre ord var xbox360 og PS3 meget bra da de kom, men en moderne PC har for lengst nådd dem igjen og er kraftigere på mange områder. Konsollene vil selvsagt bli kraftigere når spillutviklerne lærer å virkelig utnytte kraften deres (blandt annet utnytte alle prosessorene i PS3), men det er mye enklere å lære seg de nye triksene til PC da de kan alt det grunnleggende fra før. Det gjør at spill som GTAIV flyter helt jevnt på konsoll, men krever en kraftig PC for å kjøre. Men om man venter ett år etter utgivelsen på konsoll vil mange moderne PCer ha nådd igjen konsollene, og GTAIV vil flyte helt jevnt her også. Dessuten kan man fint stille ned ganske mye på grafikk og slikt for å få det til å flyte jevnt på litt eldre PCer også. Det kan man forsåvidt på konsoll også, men det trengs ikke da alle konsollene er de samme og spillene derfor kan spesialiseres til dem. ;)

Enkelt og greit. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg nettopp en ny pc til 14000 på komplett. Den kjører jo nesten ingenting av spill.. Jeg Skjønner ingenting!!!!!

Ram: 2x Corsair Dominator TWIN3X 2000MHz DDR3, 4GB, DHX, FAN, (KIT),CL9-9-9-24, 5450 = 10900 kr

HK: Asus Striker II Extreme, Socket-775,DDR3 ,nForce-790i Ultra SLI, 3xPCI-Ex(2.0)16 = 2899 lr

Cpu: Intel Celeron® E1200 1.6GHz Socket LGA775, 512Kb L2, 800MHz, BOXED w/fan = 319 kr

Skjermkort: Gainward GeForce 7200GS 128MB DDR2, PCI-Express, DVI, Tv-Out, Heatsink = 195 kr

Sum kr. 14313

Wtf!

Hehe, holdt på å skrive en lang artikkel om kor dumm du er intil eg såg "(sorry måtte bare :)". HK og RAM er jo way overkill i forhold til CPU og GFX :p

Bare ved å se på skjermkortet så kan du se at den pcen ikke kommer til å kjøre noen spill

Lenke til kommentar

Sum kr. 14313

Wtf!

Bare ved å se på skjermkortet så kan du se at den pcen ikke kommer til å kjøre noen spill

14K på DEN prosessoren og DET skjerkortet? Jeg lo!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...