Butch Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei; Jeg har et trådløst nettverk som fungerer utmerket. Min router er en D-link 615. Det jeg er interessert i er å koble til en pc som skal stå i garasjen; og for å slippe å trekke kabel ned til min garasje som er ca. 20m fra AP(D-link 615),tenkte jeg at jeg kunne sette opp en repeater (konfigurert ruter) i garasjen , og koble pc'en til. Kan det la seg gjøre eller må jeg utvide nettverket på en annen måte? I tilfelle, kan noen her anbefalle en grei repeater som også er rimelig? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har du prøvd å se om du får koblet til det trådløse nettverket uten å bruke en repeater? En grei repeater ligger vel på rundt 800 kroner. 20 meter fra AP høres ut som det skal være null problem å få stabil og trådløs kontakt. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du får en veldig god repeater fra ca 450 kr, Linksys WRT54GL. Legge så inn DD-wrt og følg denne guiden som jeg har laget. Du finner også andre guider om DD-wrt på nettsiden. Lenke til kommentar
Butch Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Har du prøvd å se om du får koblet til det trådløse nettverket uten å bruke en repeater? En grei repeater ligger vel på rundt 800 kroner. 20 meter fra AP høres ut som det skal være null problem å få stabil og trådløs kontakt. Nei, 20m. er ikke langt, men jeg ville hatt et eller annet stående i garasjen som jeg kunne plugge et ip kamera til (med nettverkskabel), og da tenkte jeg at kanskje jeg kunne plugge nettverkskabelen fra kameraet rett i repeateren eller hva det måtte være. Og da kunne motta bilde fra kameraet på de andre pc'en i huset f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå