Gå til innhold

Tastaturtrøbbel... når jeg taster shift, får jeg opp en masse tegn...

Anbefalte innlegg

Fikk en ny pc i går.. acer aspire m5200...

Når jeg taster shift på høgre side får jeg opp "zx,,bm" i teksten min + at epost programmet åpner seg... når jeg taster shift på v.side får jeg opp "29kfh"... noen som har anelse om hva dette kan være????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

du har sikkert klart og få på engelsk tastatur istede for norskt. har du vista eller XP?

siden jeg kun har vista foran meg nå så må jeg guide deg i vista men kanskje det er lignendes i XP. vil dele opp 1, 2 osv etter menyene som dukker opp. Har engelsk Vista så beklager litt dårlig oversettelse, må tippe litt hva Vista på norsk er skjønner du.

1: Trykk start --> min datamaskin

2: Åpne kontroll panel i min datamaskin

3: se til høyre i menyen som dukket opp klokke, språk og sone under den teksten står det: Endre keyboad input eller andre input metoder trykk på denne

4: Da dukker det opp en meny som står endre keyboard trykk her

5: her skal det være mulig og legge til og velge tastaturet ditt sitt språk, så sett det til norsk bokmål/samisk/nynorsk avhengig av hva du ønsker.

Du kan også fjerne engelsk så slipper du og få samme feil igjen.

Håper dette hjalp deg og lykke til

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen... Har prøvd dette, men det var ikke hjelp i...

Ringte Acer sin servicetlf.. Fikk snakke med en sur og lite hjelpsom mann.. han ba meg gjennopprette fabrikkinnstillingene, og visst ikke det hjelpte skulle jeg gå å bytte pcen..?!

Kjørte eRecovery, uten hell... Må jeg virkelig bytte hele pcen for en sånn feil????

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Begge er norske tastaturer ja? jeg fikk en gang med når jeg kjøpte pc et engelsk tastatur faktisk, så måtte bare bytte det inn igjen så jeg fikk et norskt et. Litt greit og ha de norske tastene.

Så lenge du har et annet tastatur i mellomtiden så kan du ivertfall få brukt pc-en som ofte er det viktigste for folk i starten ivertfall.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...