Uxzuigal Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 grunnen til at jeg dro usa sin innsats i WW2 inn i denne diskusjonen var fordi at noen angrep usa som land, ikke pga dets handlinger i irak-krisen. Det var for å få frem at usa har faktisk gjort noe bra. Riktig det du sier, må ikke glemme sovjet, de spillte også en viktig rolle. Hvis det irakiske folk faktisk har det så forferdelig som usa vil ha det til, da syns jeg absolut det er riktig av usa å gå inn. Men som kjent driver usa med vanvittig mye propaganda, så det spørs hvor mye av det som er sant Og som jeg har nevnt tidligere, det er nok noen baktanker som ligger bak dette, for ellers hadde usa hatt det rimelig travelt hvis de skulle ta knekken på alle slemmingene i verden. Hehe hyggelig at du syntes det( ang forige post, ikke denne quoten:) USA har vært slemme.. de er slemme, men det er Saddam også.. Men det er ikke grunn til og angripe et land, Jeg selv studerer Medier og Kommunikasjon (Journalistisk , Propeganda og Typografi etc) Og når jeg ser på TV, blir jeg kvalm.. enten det er fra USA eller Irak så er det nesten bare propeganda... men jeg må si at USA har mye mer propeganda, de blir framstilt som de gode på hver eneste en TV kannal... nå blir Irak fremstilt som "ond" fordi de viste bilder av krigs fangene... men.. hvem viste bilder av krigs fanger 2dager før? USA har en dobbelt moral som får de fleste til og brekke seg... Jeg skrev nydelig en essay om propeganda, orker ikke skrive den over, men poenget mitt var med essayen At om noen folk begynner og tro på noe som Mediene sier, blir det spredd som ild i tørt grass, noen vil motstå og de som motstår når oponionen har blitt mest pro, vil bli sett på som "rare".. slik er det med alle "mindreverdige" grupper, ta en titt på folk som tror på Spiritisme og slikt, heksekunst etc for og sette det litt på kanten.. Og angripe Irak for og fjerne Saddam er som og helle en kanne gift i en blomsterpotte for og bli kvitt et ugress, de som må til er en liten luking av ugress.. Note: Ugress for dere som ikke tolket det, er Saddams Regime , plukket innenfra:) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 www.su.no lynx -head -dump http://www.su.no HTTP/1.1 200 OK Server: Microsoft-IIS/5.0 Date: Tue, 25 Mar 2003 04:08:46 GMT Pragma: no-cache Pen kombinasjon - dere er sosialister, og bruker programvare fra et kriminelt firma som er så kapitalistiske det kan bli. Gratulerer. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 åh herre... tenkt på at vi faktisk leier et webhottel? :/ og om vi hadde den selv, tar man det man får tak i... Kom med noen skikkelige argumenter. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg lo meg igjennom hele www.su.no ..... Tydeligvis at det er det noen ungdommer som har blitt hjernevasket av foreldrene siden første stund.. Rød makt ? In your dreams! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg lo meg igjennom hele www.su.no ..... Tydeligvis at det er det noen ungdommer som har blitt hjernevasket av foreldrene siden første stund.. Rød makt ? In your dreams! hva er det du ikke ler av ? er du en av de folka som liker retorikken til karl.i.hagen? (mot miljøvern, mot "innvandrere", for høyere straffer, for mindre skatter) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg lo meg igjennom hele www.su.no ..... Tydeligvis at det er det noen ungdommer som har blitt hjernevasket av foreldrene siden første stund.. Rød makt ? In your dreams! Beklager Hondaen. Jeg klarer ikke ta deg seriøst. Jeg er møkka lei av folk som deg, folk som rakker ned på sosialismen og kommunismen uten å vite hva de snakker om. Det er dessuten klin umulig å diskutere med dere fordi alle argumenter jeg kommer med blir besvart med: se på sovjet. se på kina. JA! Det skjedde mye dritt i Sovjet og Kina. Veldig mye dritt faktisk. Men selv om det skjedde mye dritt, så hadde både Stalin og ao noen bra teorier. Vi kan lære av hva som gikk galt i Sovjet. Fortell meg hvorfor planøkonomi fungerer internt i en bedrift, men ikke utenfor bedriften. Norge ble bygd opp på planøkonomi på 50-60 tallet. Hvorfor skal markedet bestemme hva som skal bli produsert? Hvorfor skal markedet bestemme hva dine behov er? Men bortsett fra at du ikke vet hva du snakker om i denne saken så er du sikkert en grepa kar Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 olsen: kommunismen har aldri fungert i praksis, tankene bak er gode men det er ønsketenkning. Det kommunismen har gjort er å avle fram diktatorer som fører til lidelse og mord blant folket, samtidig så blir den teknologiske utviklingen undertrykt fordi det ikke er konkuranse i samfunnet som fremrer den. Gi EN mann mye makt. Hva skjer ? Mye vil ha mer.. og dem som prøver å ta fram ham godene blir systematisk fjernet.. Hvis jeg jobber 100 ganger mer enn naboen som ikke gidder løfte en finger, finner opp ting som samfunnet har mye goder av og satser hele min forume og stolthet på oppfinnelser. Har ikke jeg rett å få mer goder tilbake enn min nabo ? Hvorfor skal ikke jeg ha mer enn deg når jeg sliter hardt for det? Kapitalismen skaper vinnere og tapere, akkurat som naturen siler ut etter darwins teorier.. slik er det bare. Jeg tror på mangfoldet i samfunnet. Slik kan hver av oss spesialisere seg på et felt og tilsammen høster vi godene: Jeg har f.eks ikke interesse av til å utvikle mobiltelefoner. Men jeg kan glede meg over nytten dem gir, så kan de som utviklet dem glede seg over nytten som det jeg driver på med gir. Markedet bestemmer heller ikke mine behov. Min frihet til å velge gjør at markedsmekanismen fungerer utmerket. Liker folk kakao så kjøper dem det. Liker ikke folk det så.. Jeg er fri til å kjøpe det jeg ønsker..dermed siles produkter som folk ikke vil ha ut. Enkelt og greit.. Jeg mener at enkelte ting i samfunnet bør styres 100% statlig. F.eks kraftpriser, kommunikasjon, helsevesen mm. Elektrisk kraft og kommunikasjon ( telefoni og internett ) synes jeg bør være en gratis gode i et moderne samfunn. Det hjelper de svake av oss. Er det noen av dere som støtter og ser opp til massemorderene lenin, stalin og mao ? Det gjør f.eks høystående AP topper og LO ledere.. for en skam. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 HONDA: Tror egentlig du burde noeyd deg med aa skrive kun dette: [jeg-mener-at]...kommunismen har aldri fungert i praksis, tankene bak er gode men det er ønsketenkning. Virker som om resten av innlegget ditt er litt... grunnloest pjatt. La meg begrunne dette. Det kommunismen har gjort er å avle fram diktatorer som fører til lidelse og mord blant folket, samtidig så blir den teknologiske utviklingen undertrykt fordi det ikke er konkuranse i samfunnet som fremrer den. Diktatorer har ingenting med kommunismen som politisk ide aa gjoere, ei heller med kommunismen som politisk styringsapparat aa gjoere, eller med kommunismen som oekonomisk teori aa gjoere. En sammenheng ser jeg gjerne at du trekker her, hvis du kan. Skill da mellom begrepene aarsak, sammenheng, og virkning. Hvis du kan. Naar det gjelder teknologisk utvikling, vil jeg gjerne si: "se bare paa Russland". Stikkord: MIR. Oenskes flere stikkord, er det bare aa spoerre. Gi EN mann mye makt. Hva skjer ? Mye vil ha mer.. og dem som prøver å ta fram ham godene blir systematisk fjernet.. Unnskyld, snakker du her om makt-kabalen i USA eller i et annet land? Kan du presisere hvilket land sitt kommunistiske regjeringssystem som misbruker fordeling av makt er du grei. Hadde ogsaa vaert greit om du forklarte hvordan dette er forskjellig fra f.eks. kapitalistiske/demokratiske land. Jeg er litt dum jeg skjoenner du, saa jeg maa faa det inn med teskjei. Hvis jeg jobber 100 ganger mer enn naboen som ikke gidder løfte en finger, finner opp ting som samfunnet har mye goder av og satser hele min forume og stolthet på oppfinnelser. Har ikke jeg rett å få mer goder tilbake enn min nabo ? Jo, her er jeg helt enig. Her snakker du da om akkordsatser, patent-system, og filantropi... akkurat hva problemet med filantropien( pengegaver til veldedighet/gode formaal ) er i din oppfatning av kommunismen, ser jeg ikke helt. Hvorfor skal ikke jeg ha mer enn deg når jeg sliter hardt for det? Det blir vel ett mer filosofisk spoersmaal. Tankerekka du er inne paa her, ender raskt med at man boer drepe invalide og syke, siden dem ikke kan slite hardt og derfor boer "ha mer" eller ingenting hvis dem ikke kan gjoere noe. Kapitalismen skaper vinnere og tapere, akkurat som naturen siler ut etter darwins teorier.. slik er det bare. At sosial-darwinisme blir akseptert som en gyldig ide er etter mitt syn et stort samfunns-messig problem. Naar det gjelder at naturen "siler ut darwins teorier", saa forstaar jeg ikke helt hvordan du kan hevde dette med mer enn en hjernecelle i behold. Ta ett eksempel. Hvis du moeter en loeve (eller en buss i feil felt), og du doer, er da loeva (eller bussen) bedre skikket enn deg til aa overleve? Hva er det du snakker om egentlig? At alt automatisk ordner seg til det bedre uten at man trenger aa stille seg spoersmaalet hva "bedre" er? Er ikke dette fatalisme da? Fatter ikke du at "utviklingen" i verden gaar i feil retning, med forurensning, oekende forskjeller mellom rik og fattig, etc.? Som en liten avstikker vil jeg gjerne trekke frem normalfordelingen. Lenge trodde man at alt (statistisk] rettet seg etter en slik fordeling, og fattet ikke at alt ikke oppfoerte seg paa samme maate. I likhet med denne kramp-aktige fortolkningen av en statistisk fordelingsmodel som anvedbar paa alt, fortrengte man innspillene i debatten som sa at kanskje man burde vaere aapen for andre modeller. Den dag idag har man( etter min begrensede oppfatning ) gaatt mer over til aksepten av at mange begivenheter foelger en mer kaos-aktig fordeling. Jeg tror på mangfoldet i samfunnet. Slik kan hver av oss spesialisere seg på et felt og tilsammen høster vi godene: Tror du ikke det fantes forskere i Russland eller Kina? Eller forveksler du kommunismen med Roede Khmer sin anvendelse i Kambodia? Markedet bestemmer heller ikke mine behov. Min frihet til å velge gjør at markedsmekanismen fungerer utmerket. Liker folk kakao så kjøper dem det. Liker ikke folk det så.. Jeg er fri til å kjøpe det jeg ønsker..dermed siles produkter som folk ikke vil ha ut. Enkelt og greit.. Reklame. Mote. Jeg mener at enkelte ting i samfunnet bør styres 100% statlig. F.eks kraftpriser, kommunikasjon, helsevesen mm. Enig. Elektrisk kraft og kommunikasjon ( telefoni og internett ) synes jeg bør være en gratis gode i et moderne samfunn. Det hjelper de svake av oss. Drittpreik, det sloeser energi og forurenser noe inn i hampen. Er det noen av dere som støtter og ser opp til massemorderene lenin, stalin og mao ? Det gjør f.eks høystående AP topper og LO ledere.. for en skam. Nei - ei heller ser jeg opp til Bush. Jasså, sier du det? Paa samme maate som Hagen slikker raeva til Bush naar han gaar til krig, altsaa? Synes mer det er en skam at folk ikke forstaar hva dem selv sier. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ingen som jeg vet om i RV, RU, SU, SV, AKP støtter Mao og Stalin. Mange mener de hadde noen interesante teorier og at de har gjort mye for å videreutvikle den marxistiske teorien, men det betyr ikke at de støtter handlingene deres. Bare for å ta det med diktatorer og mye vil ha mer. Hva med ledere i bedrifter som krever 500 000 eller mer i lønnstillegg, hvis ikke forsvinner de fra bedriften? Det er hva jeg kaller mye vil ha mer. Men så er det heller ingen sammenheng mellom kommunsime og diktatur så det blir egentlig en avsporing. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Skrev nettopp et langt innlegg til doggy men så klikker selvfølge denne åndsvake IE med alaskens service pakker installert!! nei fa3n jeg gidder ikke skrive alt på nytt. Lenke til kommentar
gaffa Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 æasj, det var litt dritt. jeg hadde ellers gledet meg til ditt innlegg. en interessant diskusjon dette Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 åh herre...tenkt på at vi faktisk leier et webhottel? :/ og om vi hadde den selv, tar man det man får tak i... Kom med noen skikkelige argumenter. Du ser heller ikke hvorfor de grønne bør unngå å kjøpe strøm fra atomkraftverket i Tsjernonbyl? Dere er altså sosialister, med avskaffing av kapitalismen på agendaen, også bruker dere programvare fra den leverandøren som er politisk desidert lengst vekk fra dere. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 åh herre...tenkt på at vi faktisk leier et webhottel? :/ og om vi hadde den selv, tar man det man får tak i... Kom med noen skikkelige argumenter. Du ser heller ikke hvorfor de grønne bør unngå å kjøpe strøm fra atomkraftverket i Tsjernonbyl? Dere er altså sosialister, med avskaffing av kapitalismen på agendaen, også bruker dere programvare fra den leverandøren som er politisk desidert lengst vekk fra dere. Hvilken programvare webhotellet deres bruker er vel irrellevant. Og hvorfor kunne de ikke ha brukt MS programvare? Man lever i ett kapitalistisk samfunn, og må derfor tilpasse seg det. Og de grønne kan ikke unngå å kjøpe strøm fra ett atomkraftverk... atomkraftverk er jo egentlig veldig miljøvenelig, sålenge sikkerheten er på topp, og man lagrer det kjernefysiske restavfallet på en trygg måte. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 sumpetroll : Vi tar det beste, nå for du gi deg.. siden du ikke liker sosialismen, du er demokrat antar jeg... hvorfor kjøper du ting fra Kina? :/ ---- Honda: Nå får du gi deg, Komme med noe så usaklig som og si: "Jeg lo meg igjennom hele www.su.no ..... Tydeligvis at det er det noen ungdommer som har blitt hjernevasket av foreldrene siden første stund.. Rød makt ? In your dreams!" ----- Hjernevasket? Må vel heller støtte meg og si at det er du som er hjernevasket som kommer med en slik kommentar, f.eks. min far er f.eks. Bush Fanatiker. Hvis du ler av Anti Rasisme er du jo dum, samme med likestilling men jeg antar du vil ha en verden der Rasisme er kult og likestilling er tabu? I tillegg komme med noe så useriøst og si som at du "hadde" et stor og bra inlegg, er for dumt, det er helt uvesentlig for oss, tenk og kom i retten og si , "Jeg *hadde* bevis for at Karl I Hagen drepte Stoltenberg asså" Det vil du nok ikke komme langt med vil jeg tro... Men, la oss holde denne disskusjonen seriøs, dette er en god tread og jeg vil nødig se den dø ut:) For øyeblikket har jeg ikke noe og tilføye! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg vet ikke helt om jeg går for langt med denne posten, men vi får se, først av alt vil jeg at folk skal vite at jeg ikke har noe imot sivile folk i USA eller UK, Spania.. Jeg blir enormt provosert av den såkalte "krisen" som USA er i nå, USA har ingen grunn til og angripe IRAK i det hele tatt, og jeg er forbanna på all den satans propegandaen dems, jeg blir lei at USA spiller den stygge lille "uskyldige hånden av rettferdighet" og jeg er lei at de tror de er best, verdens politi og whatnot jeg skulle selv ikke hatt mye for og trykke på den røde knappen og sørget for at bush og hans stabb lå i graven, Den dagen Bush er død skal jeg selv danse av glede, måtte Bush og regjeringen DØ!! Satt på spissen selvsagt... Er enig i mye av det du sier, og er forberedt på å måtte danse den dagen Saddam, Bin Laden og/eller Gadaffi takker for seg... På en måte er Nordkorea og USA ganske like... Individer i begge disse ekstreme leire er overbevist om at de alle vet best... Begge leire hater hverandre og elsker seg selv som hjernevaskede ofte gjør.... USA er i dag verdens eneste supermakt i klassisk forstand... Selv Russland er bare en skygge av seg selv og gamle Sovjet.... USA's eneste Gud for øyeblikket heter CNN og er kontrollert av Bush... Så mye for yttringsfrihet.... Lurer ellers på om USA har tanker om hva som skal skje der nede når røyken har lagt seg.... 400 millioner Arabere, 22 land bare der, er i mot krig i Irak... USA skylder FN 10 milliarder dollar.... Hvem faen skal vi stole på? Og hvorfor? Jeg er ikke kristen, og tror derfor ikke på at en ev. Gud bare bryr seg om USA..... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg satt her en dag og tenkte på dette.. "Hvordan Fjerne USA/Gjøre det Sosialistisk" Det er 3 Muligheter: 1) Atom Krig med Russland, noe som er svært usansynlig og vil legge hele verden i grus 2) Skifte av regjering, når alt annet en Sosialisme har feilet vil de til slutt prøve dette 3) En massiv boikott av USA, Japan , Tyskland, Frankrike og andre land som ikke liker USA ---- Jeg støtter selfølgelig den siste, siden jeg er imot krig i alle tilfeller, mm. det faktisk har noe godt for seg, noe som krig ikke har. Det som er skummelt nå er at Bush bruker Guds Ord til og gå til krig med, dette kan for muslimer se ut som at det er Krig mot Islam, og ikke Irak dette dreier seg om, først Afghanistan, så Irak og etter dette vil jeg anta Syria(eller er det serbia det heter). USA har jo laget en akse der nede som han har lovet at de skal ødlegge.. Jeg gleder meg egentlig virklig til og se USA prøve seg på Nord Korea nå siden de faktisk har atom våpen.. tror neppe dette kommer til og bli noe av egentlig... hvis det skjer kan vi forvente oss en alvorlig krise som ikke bare vil ha effekt der nede men også i resten av europa.. og jeg tror neppe noen vil støtte en ny krig mot et av landene nedi der nå med det første, så det vil bli USA alene i tilfelle vil jeg tro. Noe som er skummelt og ville vært et rent helvete for USA er om Israel kommer inn i Irak krigen, Sharon er som alle vet ikke en helt stabil man, han har antagligvis atom våpen også.. USA har jo selv sagt at de vil bruke Atom Våpen mot Irak om de bruker Kjemiskevåpen , og jeg tror ikke Sharon er noe mindre trigger happy en Bush... Men, enda USA har sagt de vil bruke Atom Våpen mot kjemiske våpen tviler jeg egentlig på at de vil bruke det siden verdens opunionen ville knust USA da, men derimot Israel har egentlig ingenting og tape og er derfor et perfekt redskap til og skape et marrerit. Dette ble en mer eller mindre rotet post, men etter 8 timer på skolen og Bedrift besøk der man må gå mil etter mil, blir man ganske sliten:) Da køyer jeg, God Natt! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Det er ingenting så jævelsk som Guds ord, bare så det er sagt.... Tror ingenting på det.... Og før alle misjonærer forsøker å ta rotta på meg, vil jeg på det sterkeste anbefale å begynne et annet sted..... :-) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Skrev nettopp et langt innlegg til doggy men så klikker selvfølge denne åndsvake IE med alaskens service pakker installert!! nei fa3n jeg gidder ikke skrive alt på nytt. *flire* Greit, tar deg paa ordet. Men bare for aa gi ett lite tilspark til det, vil du da si at eksempelvis den kapitalistiske "utviklingen" i dette tilfellet (med M$ sin programvare), har resultert i ett produkt som er "bedre skikket til aa overleve"? Unnskyld om jeg terger litt for mye naa; det er bare saa gildt aa sparke noen som "ligger nede", so to speak... >:> Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Lol, Må ikke sparke , Imperialismen skal ned ,ikke opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå