Gå til innhold

[Løst]Sendt hjem på grunn av dårlig syn?

Gjest Slettet+872348

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt til Eriks gruppe kom frem. De andre gjorde som de skulle, han løp rundt som en hodeløs høne. Befale brøt inn og spurte hva i h.... han drev med, og svaret var:

"Jeg fikk ikke tid til å ta på meg linsene. Jeg har minus 6 på begge øynene og har ikke sett en dritt siden vi forlot kasernen".

Fantastisk! On topic, du blir sendt hjem med for dårlig syn. I hvert fall på madla per dags dato, ref nylig hjemreist kompis, madla er vel også forøvrig et av de stedene der kravene til syn osv er lavest.

Lenke til kommentar
Jeg ble dimmitert med -4.50 og -4.25.. Typisk min uflaks da.

Var vel ikke på Sessvollmoen igår? >,< Pulje-lederen som vi hadde lovet de som hadde syn som førte til at de bare kunne bli assistenter fikk bli med i batteriet hans så lenge de holdte kjeft om synet når de kom til Setermoen.

Anyways, ble også dimmitert igår, forbanna som faan nu. Skal klage så fort jeg får en legeerklæring på at jeg ikke er allergisk mot Pennecilin, som det er mistanke om at jeg er. Alle testene gikk fint, 1+ i syn på begge øyene, så sa jeg noe til legen som jeg ikke skulle ha sagt. >,< Noen som har erfaring med å klage på dimmiteringen? Vet dette ble litt OT, men føler meg helt hjelpesløs atm.

Lenke til kommentar
Jeg ble dimmitert med -4.50 og -4.25.. Typisk min uflaks da.

Var vel ikke på Sessvollmoen igår? >,< Pulje-lederen som vi hadde lovet de som hadde syn som førte til at de bare kunne bli assistenter fikk bli med i batteriet hans så lenge de holdte kjeft om synet når de kom til Setermoen.

Anyways, ble også dimmitert igår, forbanna som faan nu. Skal klage så fort jeg får en legeerklæring på at jeg ikke er allergisk mot Pennecilin, som det er mistanke om at jeg er. Alle testene gikk fint, 1+ i syn på begge øyene, så sa jeg noe til legen som jeg ikke skulle ha sagt. >,< Noen som har erfaring med å klage på dimmiteringen? Vet dette ble litt OT, men føler meg helt hjelpesløs atm.

Vet du om du ble erklært midlertidig tjenesteudyktig (MUD) eller tjenesteudyktig (UD)? Hvis det første er tilfelle, er du erklært tjenesteudyktig for en viss tidsperiode. Dersom du er erklært tjenesteudyktig, er du per definisjon stemplet som uaktuell for Forsvaret. Uansett må du ta kontakt med Vernepliktsverket dersom du ønsker å klage på en militær legekjennelse om dimisjon.

Lenke til kommentar

Overguard, fikk du et klageskjema? Det kan ta ei stund å sende klage, men det står en del nummer på dem. Om du har fått det med Oddmund H. Eriksen som kontaktperson, er det utgått.

Hadde forresten innrykk den 11. på sessvollmoen, og føler jeg ble behandlet VELDIG dårlig. Spesielt av dimmisjonspersonellet, som egentlig skulle ha gitt meg en del valg jeg ikke fikk. Men uansett, stå på! Om du kan bevise at du ikke er allergisk, burde du kunne komme inn ganske kjapt.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Fikk ikke klageskjema nei. Var jo bare såvidt jeg fikk hjemreise av dimmisjonspersjonellet. Heldigvis var en av de som var der trønder og var klar over hvor langt borte jeg bodde så det ordnet seg. Følte også at jeg ble behandlet dårlig, når jeg gikk ut ifra legen følte jeg meg helt verdiløs. Uansett, skal ta en telefon til Vernepliktsverket imorgen og høre hva de har å si. Det å skjekke om jeg er allergisk mot pennecilin er ingen enkel prosess trur jeg, må vist bli lagt inn på sykehus og få medisinen under overvåkning. Så kan vel ta en stund før jeg får time. Kan jo hende at fastlegen min bare gir meg en attest på at jeg ikke er allergisk.

Eneste dimmisjonspersjonellet snakket om når jeg var inne på dimmisjonskontoret var hjemreise, syntes det var litt merkelig. De trudde vel at jeg var en av de som var glade for å bli dimmet.

Når det gjelder hva jeg ble erklært som er jeg ikke helt sikker, stod dim % eller noe sånt på rundelappen.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg hadde -6 på begge øyne, brukte briller både på sesjon og innrykk (og hele tjenesten). Jeg fikk møkkadårlig karakter på synstesten uten briller, husker ikke hvilken karakter. Men jeg var klar på at jeg ønsket å være i militæret, så jeg fikk aktiv tjeneste i Stormeskadron 3 på Sætermoen, og ble utlært vognfører, i tillegg til å ha full felttjeneste. Så syn bør ikke være noe hinder for å gjøre det du ønsker i militæret (skytter på tanks, skarpskytter osv er kanskje litt utelukket da...)

Edit: skrivefeil

Endret av dominizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...