Moskus Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dette trodde jeg skulle være så utrolig enkelt men jeg får det faktisk ikke til. Jeg har en arbeidsbok med flere regneark, hvert ark inneholder data orgianisert med overskrifter som "Kode", "Beskrivelse", etc. Alle overskrifter i alle ark er like. Så skal jeg eksportere alle disse regnearkene til XML for å kunne håndtere dem enklere i mine egne programmer. Og jeg forstår virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har lest hjelp-filer opp og i mente, men har fremdeles ikke forstått hvordan det skal gjøres. Jeg prøvde med å lage en XML fil til "mapping", men da fikk jeg bare eksportert en linje... Det er veldig sjeldent jeg er låst når det gjelder Excel, men dette er en av de gangene... HJELP! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hmmm.... I Excel 2003 funker det med "Lagre som"...?! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 I 2007 må man sette opp et "XML sjema" for å få eksportert... Og jeg har enda ikke forstått hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Da venter jeg med å oppgradere til jeg finner ut av det Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Ga opp og skrev min egen lille VB-kode for det. Mye enklere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå