Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får kun lyd, ikke bilde.

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare høre lyden, men får ikke noe bilde når jeg ser nett-tv - gjelder NRK og TV2.

Jeg får også denne feilmeldingen når jeg prøver å spille av DVDer:

"Windows Media Player kan ikke spille av denne DVDen fordi det er et problem med digital kopibeskyttelse mellom DVD-stasjonen, dekoderen og skjermkortet. Prøv å installere en oppdatert driver for skjermkortet."

Dette skjedde etter at jeg startet Pcen i VGA-modus, alt har altså fungert tidligere.

Jeg har selvsagt oppdatert driveren til skjermkortet(ATI radeon X800XL). Har også installert mange kodeker; ffdshow, xvid, divx, real mm., reinstallert windows mediaplayer og har siste directX 9.0. Det går fint å se video fra f.eks youtube, dagbladetTV ol.

Samme resultat i både firefox og IE7.

Har googlet rundt etter svar på dette i to dager nå uten reultater og håper inderlig at noen kan hjelpe.

Formaterte for ca to mnd siden og vil nødig gjenta det igjen.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

Kan være en eller flere, eller mangel på kodek('ene) dine som gir problemer, forsøk å stille på de og se etter åpenbare/sansylige feil (noe som jeg regner med du har gjort)

Funker ikke det så avinstaller alle kodeker du har, restarter maskinen også legger du in en pakke som heter K-Lite(siste versjon) om du har XP som operativ system. Jeg har vista 64 og bruker Codecs for Vista, men K-Lite fungerer kanskje like bra i Vista.

For brukere som fysisk befinner seg i Norge, men som er logget på internett via en leverandør som er registert utenfor Europa, vil ikke få tilgang til sendingene. Grunnen til det er at det er datamaskinens ip-adresse som brukes som indentifikasjon. Dette gjelder feks brukere som sitter i nettverk/firma/konsern som har sitt hovedkvarter og ip-adresse utenfor Europa.

Du kan selv sjekke hvor din ip-adresse er registrert her: Her finner du din ip-adresse.

Kilde : http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/5478131.html

DVD >> sone problem?

Eventuelt søke/spørre i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=969070

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Takk for det :)

Som nevnt så funket alt meget bra tidligere, inkludert å spille av DVD i wmp med ffdshow-kodeken. Det er heller ikke samme feilmelding som man får av sone-problemer. Såvidt meg bekjent skal det ikke være nødvendig med kodeker for å kunne spille av nett-tv uansett(?).

Lenke til kommentar

Nei det er mulig, men om du har klusset mye frem og tilbake med de kodekene du har lagt inn + avinstaller og installert oppå.. frem og tilbake, så kan det bli feil i registret og mulig at feil kodek brukes når du egentlig ikke har bruk for og motsatt ogsåvider... dårlig forklart,, unskylder meg med at jeg er rimelig trøtt og dessverre ingen ekspert på området

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Jeg måtte bite i det sure eplet og formatere.

Etter dette fungerte alt fint igjen. Dvs helt til windows begynte å oppdatere, da skjedde samme driten igjen. Det jeg nå har kommet frem til er at det muligens er et problem at jeg har windows på D: og lagringsdisk på C:. Et eller annet ser ut til å bli forstyrret av dette, men problemet løser seg ved å slette windows update-filer i D:windows. Er jeg på jordet eller er det en plausibel årsak til problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...