Gå til innhold

På utkikk etter en ny 22-24" LCD-skjerm til maks 3-4000kr... Noen forslag?

Shoo

Anbefalte innlegg

Har en Dell 19" UltraSharp fra før (3-4 år gammel?) og har nå tenkt å skaffe meg ny skjerm... men hvilken bør jeg gå for, hmm? Har disse kravene:

- Pris: maks 3000-4000kr

- Størrelse: enten 22 eller 24" (helst en 24")

- Bruksområde: surfing, se på filmer og LITT spilling

- Styringsmuligheter: MÅ kunne heves/senkes! KAN vippes frem/bakover samt venstre/høyre justering

- Spiller ingen rolle om det er widescreen eller ei

- Tilkoblinger: DVI-D og/eller HDMI - en av de MÅ det være

- Trenger ikke innebygd høyttalere/subwoofer/webcam da jeg har dette fra før av

- HDCP-støtte eller ei, spiller ingen rolle

Dette med kontrast på LCD-skjermer... er det så viktig med det, kanskje..? Ser at skjermer i prisklassen min har 1000-2000:1 i kontrastverdi, men om det er bra/godt nok eller ei, er det jeg lurer på...

Tar gjerne i mot alt av forslag. Takker på forhånd jeg! :thumbup:

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah. Ja, den så meget bra ut! Utrolig bra pris også! Eneste ulempen er at den ikke kan heves/senkes... forsåvidt en viktig faktor det da jeg gjør det ganske så ofte siden jeg skifter sitteposisjoner osv, faktisk. Crap. Vel, jeg får ha det som en god kandidat iallefall! :thumbup: Den oppfyller jo trossalt alle de andre kravene jeg stiller, såe...

Noen flere forslag, hmm?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Vil du spare penger så kan jeg trygt anbefale Asus VW222U 22' Widescreen | 2ms | 2000:1 og veldig klare farger. Meget mye skjerm for kronene.

Ja, den skjermen så jo meget god ut til den prisen, syns jeg! Men det stod ingenting om den kan heves/senkes (ja, det er viktig for meg)... Men ja, absolutt en god kandidat den der!

Du bør vel også spørre deg selv om du skal spille i 1680x1050(22") eller 1920x1200(24") oppløsning. Høyere oppløsning er "tyngre" å drive for skjermkortet ditt.

Vel, nå er det slik at jeg spiller svært sjelden, men det hender nå at jeg spiller litt (FM, diverse MMORPG og ROM-spill), ellers går det veldig mye i film og surfing/skriving. Så ja, jeg spiller ikke de voldsomme grafikksterke spillene... Da bør jeg vel kanskje gå for en 22" da, hmm?

Må vel også nevne at jeg kobler PC'en til en LCD-TV når jeg skal se på film (da med DVI->HDMI-tilkobling)...

Lenke til kommentar

Hehe. Det ser ut til at jeg må fyre på prisen for å få en bedre skjerm... Hva med en 24" til 3500-4000kr da..?

Hva slags forslag har dere dda..?

Den PG221 så jo grei ut, men jeg får vel muligens en bedre 24" til den prisen som den skjermen, eller..?

Lenke til kommentar
Vil du spare penger så kan jeg trygt anbefale Asus VW222U 22' Widescreen | 2ms | 2000:1 og veldig klare farger. Meget mye skjerm for kronene.

Ja, den skjermen så jo meget god ut til den prisen, syns jeg! Men det stod ingenting om den kan heves/senkes (ja, det er viktig for meg)... Men ja, absolutt en god kandidat den der!

Det er mulig å vippe den fram og tilbake slik at du kan se litt undenifra og ovenifra ettersom du stiller på den.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Ja, det var nå enda en pluss... Men SÅ synd at den ikke har høydejustering da... Craaap. Hmm... Må ta en liten vurdering på det her, tydeligvis. ;) Men ja, ser meget lovende ut den der!

Men har du/dere noen forslag til en 24" til ca. 4 store lapper?

Lenke til kommentar

WOW! Den så da rett og slett finfin ut OG den har alt av justeringsmuligheter + en meget en god skjerm generelt! Eneste "minus" er vel responstiden på 5ms, noe som jo er litt for...svakt, eller..? Men ja, den der var absolutt fristende!

Lenke til kommentar
WOW! Den så da rett og slett finfin ut OG den har alt av justeringsmuligheter + en meget en god skjerm generelt! Eneste "minus" er vel responstiden på 5ms, noe som jo er litt for...svakt, eller..? Men ja, den der var absolutt fristende!

Jeg tror ikke du ser noe som helst forskjell fra 5ms til 2ms. Da skal du isåfall nesten være umenneskelig :p

Lenke til kommentar

Sant nok... Jaja, da blir det mest sannsynlig en Samsung på meg. :D Takker for forslaget og hjelpen, Core.

Forresten, jeg finner ikke skjermen i prisguiden.. eller er den der..?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Sant nok... Jaja, da blir det mest sannsynlig en Samsung på meg. :D Takker for forslaget og hjelpen, Core.

Forresten, jeg finner ikke skjermen i prisguiden.. eller er den der..?

Nei den er ikke i prisguide.no. Det er en spesiell 245B+ versjon som har 8000:1 kontrast istedet for originalen som har 1500:1 tror jeg. Men etter å ha tatt et google søk så er det Komplett, PCutstyr og Pixmania som har denne skjermen.

Lenke til kommentar
Ah. Skjønner. Så den er da en mye bedre versjon av 245B da?

Jeg vil anta at den har endel klarere og skarpere bilde med sine extremt mange 8000:1 i kontrast :dribble:

Det vanlige er jo som regel 2000:1 eller i beste fall 3000:1 :p

Så jeg ville ikke nølt med å kjøpe denne dersom du skal ha en god 24tommer denne uken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...