Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling av BA9S-pæreholder

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har modiiser toriginallyktene på bilen min, slik at jeg får blinklys i dem. Har kjøpt 2 pæreholdere av typen BA9S, og to LED-pærer. Problemet er koblingen av pæreholderene, da jeg er vant med originalplugger. :p

Pæreholderene har en skrue under, med ledningsterminal - regner med at dette er +12v-inngang, men hvordan blir det med jord?

Mvh. Amatør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skruen er til pluss som du antar. Jording er tenkt å komme via (det jordede) hullet eller hylsen som den puttes inn i. Hvis du bare har boret opp et hull i en plastreflektor så må du nok finne på et eller annet for å få en jordledning koblet til holderen også.

Går ut fra at det er et parklys du tenker å modifisere.

Det finnes BA9s holdere med ferdig jordledning. De brukes ofte til belysning i ekstrainstrumenter.

Lenke til kommentar

Det var det jeg mistenkte. Jeg har boret et hull ved siden av reflektoren og limt holderen med Tec-7. Det jeg gjorde var at jeg loddet på en jordledning til "karosseriet" på holderen og deretter festet denne der hvor resten av lysene er jordet.

Tenkte egentlig å gå på høggern og finne pæreholdere, men fant disse uten jordingsledning til 9 kr på Clas Ohlson. :p

Var litt føre var, og monterte LED-pærer, slik at jeg slipper å bytte pærer i hytt og gevær.

Funket gullfint. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...