Mr. Bojangles Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Jeg har modiiser toriginallyktene på bilen min, slik at jeg får blinklys i dem. Har kjøpt 2 pæreholdere av typen BA9S, og to LED-pærer. Problemet er koblingen av pæreholderene, da jeg er vant med originalplugger. Pæreholderene har en skrue under, med ledningsterminal - regner med at dette er +12v-inngang, men hvordan blir det med jord? Mvh. Amatør Lenke til kommentar
drz Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dette er vel kanskje en tråd som hører mere hjemme i det forumet der hjelp søkes? Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Skruen er til pluss som du antar. Jording er tenkt å komme via (det jordede) hullet eller hylsen som den puttes inn i. Hvis du bare har boret opp et hull i en plastreflektor så må du nok finne på et eller annet for å få en jordledning koblet til holderen også. Går ut fra at det er et parklys du tenker å modifisere. Det finnes BA9s holdere med ferdig jordledning. De brukes ofte til belysning i ekstrainstrumenter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Det var det jeg mistenkte. Jeg har boret et hull ved siden av reflektoren og limt holderen med Tec-7. Det jeg gjorde var at jeg loddet på en jordledning til "karosseriet" på holderen og deretter festet denne der hvor resten av lysene er jordet. Tenkte egentlig å gå på høggern og finne pæreholdere, men fant disse uten jordingsledning til 9 kr på Clas Ohlson. Var litt føre var, og monterte LED-pærer, slik at jeg slipper å bytte pærer i hytt og gevær. Funket gullfint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå