Kjeven Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har allerede funnet ATIs Catalysator (jeg er så flink^^), men resten av komponentene har jeg mer problemer med. Har en Q6600-prosessor, 4 gigs med Corsair Twin2X-RAM, et ASUS P5E-hovedkort (trenger jeg separate drivere til chipset o.l?), og det er vel alt. Jeg trenger ingen drivere til DVD-ROM, skjerm eller PSU, gjør jeg vel? Og så har jeg et lydkort, men det fulgte med hovedkortet, så vet ikke hva det heter.. Hvis noen kunne hjelpe meg, så hadde det vært fint:) Eller i det minste gi meg noen tips;) Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Drivere til det integrerte lydkortet kan du finne ved å se hva det heter i manualen til hovedkortet ditt, og så finne det på siden deres. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 De forskjellige driverene følger som oftest med cd-rom som kom med hovedkortet ditt. Asus har tilgjengelig drivere som alt ifra chipset til lydkort, raid osv på sine nettsider, er bare å lete opp hva hovedkortet ditt heter og søke på det på Asus sine sider og du vil få opp drivere Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Hmm, nå har jeg rotet rundt på ASUS sine hjemmesider i timesvis, ganske forvirrende sted.. Finner ikke en dritt. Så, jeg har ikke noe annet valg enn å synke ned på dette nivået: Kan noen finne driverne og poste en link her? PLZ LXZM? Hovedkortet er et ASUS P5E med X38-chipset. /noob PS: Trenger egentlig CPU og RAM drivere? Hva med harddisken? Eller DVD-ROMen? Eller PSUen? Faen, kan jo ingenting:( Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 De driverene du trenger finner du her Du trenger Chipset-drivere, Lydkortdrivere går under navnet SoundMax. Nettverkskort drivere CPU-drivere ligger i chipsetdriverene, samme med RAM og alt annet slikt. CD-rom også. PSU/strømforsyningen trenger ingen drivere, dem leverer bare strøm. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Ok, takk:) Blir ganske forvirra her though. Catalyst-driveren var én programfil som installerte én driver, chipset-driveren er en zip-fil med over 200 filer, mange av dem programfiler, og minst like mange kalt 'Setup' eller 'AsusSetup'. Samme med både Audio og Lan-driverne. Hvordan vet jeg hvilken jeg skal installere? Er vel ikke meningen at jeg skal gå amok og installere alle? Ja, sorry for at Asus ikke liker brukervennlige hjemmesider da:< Endret 25. juli 2008 av President1447 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå