Gå til innhold

Måling av tid

Anbefalte innlegg

Jeg beklager så meget. Du har selvfølgelig rett og jeg innrømmer det. Vet ikke hvilken dårlig unnskyldning jeg skal komme med..

Viste jo det i grunn, men jeg bare rota litt.

Duger?

trenger ikke unnsylde deg for å rote, det er en god måte å lære på. det viktigste er at man kan innrømme når man tar feil. det er en god egenskap.

Eller ikke. Forskere har kommet frem til at tiden ikke går i svartehull. Skal finne en kilde på dette litt senere.

du trenger ikke å finne den kilden, jeg kan forklare det for deg.

tar du med deg en klokke inn i et sort hull (forbi eventhorisonten), så vil ikke du merke noen forskjell på tiden, tiden ville ha gått som vanelig for deg. altså så stopper ikke tiden. men kunne du sammenligne klokken i det sorte hullet og en klokke utenfor, så ville det se ut som klokken inne i det sorte hullet hadde stoppet.

dette er hva de regjerende teoriene nå forteller oss. problemet er bare at ved singulariteten så bryter teoriene (GR) ned. derfor er vi ikke sikker på hva som skjer i et sort hull.

Men man kan jo ikke eksistere i et svart hull...? Kom ikke forskerne frem til at sorte hull egentlig var materie utrolig høy gravitasjon? Hvis ikke lys slipper unna den gravitasjonen vil jo hvertfall ikke vi overleve i slike forhold.

såklart ville verken et menneske eller en klokke "overleve" inne i et sort hull, de ville blitt strekt ut til en lang tråd pga. at selve rommet blir strekt i gravitasjonsfeltet til det sorte hullet. alt dette er teoretisk og kunne nok ikke ha vært prøvd ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...