Gå til innhold

Hoppe fra steinerskolen vgs til offentlig videregående.

JiGGe

Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått tilbud om å starte på steinerskolen MK vgs1.

Har mest lyst til å gå på En offentlig skole. Men kom ikke inn. Er det mulig og gå steinerskolen vgs1 og hoppe over til en offentlig videregående skole på vg2.

Jeg har hørt at steinerskolen ikke har karakterer osv.

Noen som har noe å legge til på hvordan det er å gå på steinerskolen? Er det en ok skole å gå på. Vil bare gå på steinerskolen for der er det eneste stedet jeg kommer inn på MK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GJØR DET!!!

Jeg gikk på Oslo By Steinerskole, og det var lite givende. Det akademiske nivået var skremmende lavt, så jeg surfet gjennom hele driten ved at jeg fulgte med på ungdomsskolen.

Halve allmennklassen strøk i matte, norsk rettskriving var det ingen som hadde hørt om (men favorittretten til Henrik Ibsen - det var viktig å kunne), og nynorsk var verre en gresk.

I tillegg har man eurytmi- og kortimer, som selvfølgelig er jævlig kult.

Første året hadde vi mer kunstfag enn linjerettede fag.

Så hadde vi en prosjektuke hvor temaet var vann. I en hel uke "jobbet" vi i grupper, hvor den ene gruppa hadde svømmetimer og gikk tur langs Akerselva. En annen gruppe danset eurytmi til vannassosierende musikk, mens min gruppe tovet dråpemotiver av ull...

De folka som hadde gått på steinerkole hele livet, var generelt merkbart dummere, og hadde mange snodige hull i kunnskapen. Utenom nevnte akademiske mangler, var også ballspill noe de tydeligvis aldri hadde hørt om. Gled deg til gymtimene.

På mattetentamen/eksamen fikk jeg S (6), etter å ha startet 10:30 og drarr 12:30. Jeg gikk ut med MG (5), fordi jeg (spissformulert noe så til de grader) ikke gadd å ta notater av ting jeg hadde lært på barneskolen.

Vil du vite mer?

Daniel :)

Lenke til kommentar
Hei, har nå fått tilbud om å starte på steinerskolen MK vgs1.

Har mest lyst til å gå på En offentlig skole. Men kom ikke inn. Er det mulig og gå steinerskolen vgs1 og hoppe over til en offentlig videregående skole på vg2.

Jeg har hørt at steinerskolen ikke har karakterer osv.

Noen som har noe å legge til på hvordan det er å gå på steinerskolen? Er det en ok skole å gå på. Vil bare gå på steinerskolen for der er det eneste stedet jeg kommer inn på MK.

Hvordan går det vist du skal inn på høgskole, også har du berre karakterane dine frå ung.skole....??? :hmm: :hmm: :hmm:

Endret av Generic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...