tw89 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 http://www.fastfreemedia.com/free/play.php?id=4541 Der er en link som beskriver hva jeg hadde på dataen min i går, vel, det er nå fjernet, men jeg får fortsatt ikke til å endre bakgrunn eller skjermsparer. Når jeg høyreklikker på skrivebordet og velger egenskaper får jeg opp skjerminnstillingene, men problemet er at knappene "Bakgrunn" og "Skjermbeskytter" er borte. Tror ikke dette er noe farlig, men det er forbaska irriterende. I følge hva jeg har lest om viruset så skal det kun være dette det gjør, men jeg vil gjerne ha tilbake min egen bakgrunn og skjermsparer. Trenger sårt hjelp!! mvh! Lenke til kommentar
tw89 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Haha!! Jeg klarte det! Bare dropp det gutta, jeg har en kompis som googla raskere enn lucky luke, måtte inn i regedit.exe og endre to 1-tall med to 0-tall. Helt vilt! Data er kult. Lenke til kommentar
oa436564 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har fått samme problem, kan du si meg hvor jeg gjør settingene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er benyttet software policy. Se under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies \ActiveDesktop\ NoChangingWallpaper=1 : Brukere får ikke lov å endre NoChangingWallpaper=0 : Brukere får lov HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System NoDispScrSavPage=1 : Screensaver tab borte NoDispScrSavPage=0 : Restriksjonen disabled Lenke til kommentar
oa436564 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Det er benyttet software policy.Se under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies \ActiveDesktop\ NoChangingWallpaper=1 : Brukere får ikke lov å endre NoChangingWallpaper=0 : Brukere får lov HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System NoDispScrSavPage=1 : Screensaver tab borte NoDispScrSavPage=0 : Restriksjonen disabled Takker - det funka fint... Endret 25. juli 2008 av oa436564 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hvis du har XP Pro (ikke Home) er det enklere å bruke Group Policy Microsoft Management Consol (GPEDIT.MSC). Der har man GUI for alle policy settingsene. Stort sett de under Computer/Administrative Templates som er slikt som overnevnte. Kan starte det med : Start - Kjør(Run) - gpedit.msc - OK Endret 25. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå