Gå til innhold

Er nVidia GeForce 6800 GS gammelt?

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Jeg har lenge lurt på om det er på tide å bytte ut GeForce 6800 GS-kortet som jeg kjøpte da jeg bygde PCen min, for ca. 3 år siden. Særlig begynte PCen å henge seg opp litt i NFS Most Wanted, og en del i CSS, så når jeg instalerte NFS Carbon måtte jeg kjøre på d laveste av all grafikk for å i det hele tatt kunne spille i maks 15 min uten at PCen restarta seg. Burde jeg bytte skjermkort? Spiller en del Battlefield 2 og forskjellige NFS-versjoner, blir også litt CSS av og til. Hvilket kort burde jeg bytte til hvis det trengs?

Her i vinter ga forrige strømforsyninga mi opp, så jeg klinka til med en på 1000W, så trur ikke d blir noe strømmangel til eventuellt strømsultne kort. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva slags hardware har du ellers i pc-en da? tenker da på hovedkort, CPU og minne..

CPU Type: Intel

CPU Speed: 3200

System memory: 2048

Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (Build 2006)

Display Card: Nvidia GeForce 6800 GS

Direct X version: 9.0c

Audio Card: Sound Blaster Live! 24-bit

Lenke til kommentar

Skal si du har uflaks, hovedkortet støtter kun enkel kjerne cpuer som fører til flaskehalsen, du må nok desverre også bytte ut hovedkortet.

http://global.msi.eu/index.php?func=prodcp...p;cat3_no=#menu

Anbefales å oppgradere til:

Cpu E8500 (ca 1300kr)

ATI 4850(ca 1300kr) eller ATI 4870 (Ca 1800kr)

Crossfire hovedkort til ca 1000kr.

Men det anbefales også å ha en psu på min. 500watt for å drive de oppgraderte komponentene.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Skal si du har uflaks, hovedkortet støtter kun enkel kjerne cpuer som fører til flaskehalsen, du må nok desverre også bytte ut hovedkortet.

http://global.msi.eu/index.php?func=prodcp...p;cat3_no=#menu

Anbefales å oppgradere til:

Cpu E8500 (ca 1300kr)

ATI 4850(ca 1300kr) eller ATI 4870 (Ca 1800kr)

Crossfire hovedkort til ca 1000kr.

Men det anbefales også å ha en psu på min. 500watt for å drive de oppgraderte komponentene.

Jeg ser du har lagt ut noen hovedkort med forskjellige priser, hvilket kort vil du anbefale hvis du må velge et? Hva er specs på dette?

Og btw, hva er psu?

Lenke til kommentar

Kjempeflott at du legger ut en liste! Veldig oversiktlig og fint :) Takk!

Hva er det som gjør den CPUen du linker til bedre enn den jeg har når begge har 3,2 GHz? Ser at den du linker til har dual core, hva er forskjellen?

Og for alle andre som også leser denne tråden, setter jeg veldig pris på om dere kunne laget en slik liste som @veesleengen har laget. Veldig oversiktlig og enkelt! :D

Edit: trykkleif

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar

Dette er da min PC:

HK: MSI P4N Diamond

CPU Type: Intel

CPU Speed: 3200

RAM: 2048

Operativsystem: Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (Build 2006)

GPU: Nvidia GeForce 6800 GS

Direct X versjon: 9.0c

Lydkort: Sound Blaster Live! 24-bit

PSU: NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

Hva ville du ha oppgrdert? Jeg vil i hvertfall at et spill som f.eks. NFS Carbon går silkemykt med alle grafikkinnstillinger på topp.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør den CPUen du linker til bedre enn den jeg har når begge har 3,2 GHz? Ser at den du linker til har dual core, hva er forskjellen?

Man kan ikke sammenlikne prosessorer basert på klokkefrekvens alene. En E8500 på 3.16 GHz er en hel del raskere enn en P4 på samme frekvens. Dette fordi de er bygget på to helt forskjellige teknologier. For å gi et eksempel benchet jeg en Celeron 440 klokket til 3 GHz mot en Pentium 4 på 3.5 GHz (disse er begge enkeltkjerne) og Celeronen (som er bygd på Core 2-teknologien) banket Pentium 4-prosessoren med god margin. Sier litt om P4. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...