A_B_C_D_E_F Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Noen som kan svare meg? Jeg er helt fersk innen digital videoredigering og har derfor prøvd å følge litt med på hva som blir skrevet i de forskellige videokamera formumene, men jeg har ikke helt fått svar på enkelte av tingene jeg lurer på enda.. Derfor prøver jeg meg med et lite innlegg her for å se om det er noen som kan hjelpe meg med sprørsmålene jeg gnager så grusomt på :smile: Litt info om maskinpark først ! AMD duron 850 innebygget skjermkort (som bruker 8 mb av system minnet) 512 mb minne Firewire kort fra Hercules Panasonic NV DS38 digitalt videokamera Software !! Ulead VideoStudio 5.0 DVD EDITION Ulead DVD MovieFactory Sprørsmål ! Etter som jeg har forstått så er filmen jeg overfører fra kameraet mitt "nesten" ukomprimert når det blir lagra på harddisken. Hvorfor er det da så dårlig kvalitet på den ubehandla AVI filen ? Når jeg kjører den ubehandla AVI filen i feks Windows Media player så kan man klart se små "dataruter" over hele bildet! Hvorfor blir det like dårlig kvalitet på en film som jeg lagrer i VCD format enn en film som jeg lager i SVCD format ? Skal man ikke klart kunne se at SVCD formatet er MYE klarere ? Har skjermkortet mitt noe og si på hvordan jeg ser videoen ? Hvorfor er da det mye bedre kvalitet på en DVD rippa divx film enn på min ukomprimerte AVI film ? Er det raskere skjermkort eller CPU jeg må ha for at film rendringen skal gå raskere ? Håper noen av dere kan ta dere tid til å svare på sikkert noen teite spørsmål .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå