Gå til innhold

Sound Blaster Live! 24-bit

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat skaffa meg logitechs z-5500 5.1 surround og begynte å lure på om ikke lydkortet mitt er litt vel gammelt...

Lydkortet, Sound Blaster Live! 24-bit, ble kjøpt da jeg bygde PCen min for ca. 3 år siden. Det var helt rått den gang jeg kjøpte d, men er det kommet mye nytt siden da? Burde jeg bytte for å få bedre lyd med det nye anlegget mitt? Hvilke kort er da å anbefale? Skal i hvertfall enten kjøpe en coax- eller optikkabel for å få digital overføring istedenfor analogt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg tråler webbet etter nytt lydkort, er det noen som har en link til den/de beste(også den nyeste?) driveren(e) til mitt nåværende lydkort?

Burde den/de være godkjent av produsenten av Sound Blaster Live! 24-bit, eller er det det samme?

Lenke til kommentar

Skal du ha nytt lydkort i dag så kan du jo gå for et Sound Blaster X-Fi ExtremeGamer eller noe sånt... koster rundt 700,- for Retail utgaven. Ellers så har du jo Audigy og Audigy 2 som er litt eldre. Hovedkortene i dag kommer jo også med innebygde lydkort (med støtte for opptil 7.1 surround) som bruker å fungere helt greit, så om du har tenkt å oppgradere trenger du vel ikke bruker penger på lydkort helt med en gang.

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...