Sailfish Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei! Har akkurat skaffa meg logitechs z-5500 5.1 surround og begynte å lure på om ikke lydkortet mitt er litt vel gammelt... Lydkortet, Sound Blaster Live! 24-bit, ble kjøpt da jeg bygde PCen min for ca. 3 år siden. Det var helt rått den gang jeg kjøpte d, men er det kommet mye nytt siden da? Burde jeg bytte for å få bedre lyd med det nye anlegget mitt? Hvilke kort er da å anbefale? Skal i hvertfall enten kjøpe en coax- eller optikkabel for å få digital overføring istedenfor analogt. Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Mens jeg tråler webbet etter nytt lydkort, er det noen som har en link til den/de beste(også den nyeste?) driveren(e) til mitt nåværende lydkort? Burde den/de være godkjent av produsenten av Sound Blaster Live! 24-bit, eller er det det samme? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Skal du ha nytt lydkort i dag så kan du jo gå for et Sound Blaster X-Fi ExtremeGamer eller noe sånt... koster rundt 700,- for Retail utgaven. Ellers så har du jo Audigy og Audigy 2 som er litt eldre. Hovedkortene i dag kommer jo også med innebygde lydkort (med støtte for opptil 7.1 surround) som bruker å fungere helt greit, så om du har tenkt å oppgradere trenger du vel ikke bruker penger på lydkort helt med en gang. Endret 25. juli 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Men er d noen som har en link til den nyeste driveren til Sound Blaster Live! 24-bit? Jeg har et Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (Build 2006) operativsystem. Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Begynner å bli desperat. Ingen som vet dette altså? :o Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Linky Var ikkje så fantastisk vanskelig akkurat.. Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg fant en tøttet ny driver, men når den begynte å installere kom d plutselig en Error-melding som sier at innstalasjonsguiden ikke ka se at jeg har noe Sound Blaster Live!-kort installert! :no: Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Linky Var ikkje så fantastisk vanskelig akkurat.. Kanskje ikke fantastisk vanskelig, men litt vanskelig var det Neida, var nok ikke no prob, men eier ikke evne til å finne riktige drivere... Trenger mer øvelse Lenke til kommentar
amish Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 bruk minijackene vis du skal får 5.1 lyd til vanlig. får bare 5.1 lyd i filmer som støtter dolbydigital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå