Kjeven Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Sitter nå og ser på GPU-temperaturen for mine to HD4870 i ATIs Catalyst Control Center, og der står det at temperaturen nå er 84 C. Jeg synes dette høres veldig varmt ut, men jeg vet ingenting om dette, bygde denne PCen for få dager siden. Er så og si ingen belastning på kortene (er vel det man kaller Idle, hvis ikke jeg tar feil), er dette normalt da? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 De er kjent for å gå varme, men tror ikke du skal frykte noe. har du prøvd å kjøre "load" på de (spill/benchmark), og sett hvor mye grader de kommer opp i? Anbefaler å starte HardwareMonitor (http://www.cpuid.com/hwmonitor.php) før du starter 3d-applikasjonen, enten det er benchmark eller spill. Da ser du når du kommer tilbake til desktopen hvor mye grader det har vært oppi på det meste. Man kan regulere viftehastigheten manuelt på disse kortene så de kjøler mer. Ligger forklart i flere tråde her inne! Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 For kortet du har er det helt normalt. For å si det sånn noe særlig mye mindre out of the box ville vært unormalt. Mange inkludert meg selv mistrives dog med så høy temp selv om det er normalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå