iernie Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei! Det har ikke gått lenge siden jeg startet en tråd om at min nye Olympus E-510 laget rare lyder når jeg slo den av. Nå har jeg kommet over ett nytt fenomen som ikke tidligere har vært der. Da jeg tar bilder med lang lukkertid (enten det er bestemt eller bare natt-bilde) så kommer den en rar, sammenhengende lyd fra kamera så lenge lukkeren er åpen, nesten som et sus som om den skulle ta opp film, noe jeg synes er rart da ingenting foregår fysisk inne når bildet blir tatt, bare at lukkeren er åpen. Har noen andre hatt dette før, er det normalt eller ikke og hva bør jeg gjøre, hvis jeg bør gjøre noe i det hele tatt? På forhånd takk! Mvh, Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bildestabilisatoren som jobber? Lenke til kommentar
iernie Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Takk for hurtig svar. Jeg synes bare at det er rart siden den ikke laget disse lydene før, i alle fall ikke så høy som nå. Lenke til kommentar
Sungodt Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er bildestabilisatoren, som de andre skriver. Trykk på IS.knappen og velg AV/OFF, og du lyden er borte... Så dette er helt normalt. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Som de andre sier, så er det bildestabilisatoren som jobber. Skru den av når du har kamera på stativ, for IS på stativ = uklare bilder av og til. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er kjekt å lese manualen. Lenke til kommentar
iernie Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Det er kjekt å lese manualen.Ja, det er det absolutt, men ikke når den er på tysk Pluss at som sagt, så var ikke denne lyden til stede før, i alle fall ikke i så stor grad at jeg la merke til den. Takker alle for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå