^fmj Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har tidligere montert for en slektning som befinner seg i grønn sone, dette gikk smertefritt. Tidligere I dag forsøkte jeg å koble opp en bekjent som befinner seg stort sett akkurat mellom hvit og grå sone. Tidligere har også han vært på grønn sone, men RiksTV har redusert dekningsområdene betydelig de siste par månedene. Mottakeren viser "Styrke" på over 70%, men "Intet signal". Hva kan dette skyldes? Testet i grønn sone og der fikk jeg signal når styrken var ca. 35%, fikk riktignok ikke inn alle kanalene men. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det skyldes vel enkelt og greit at signalet er så svakt at det ikke er brukelig. Det er forskjell på dekoderboksene, noen er mer kravstore enn andre, uten at jeg vet akkurat hvem som er best Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 "Styrke" på over 70%, men "Intet signal" tyder på antenne med kraftig forsterker, men for dårlig signalkvalitet. Prøv med en større / kraftigere antenne. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Uhf antenne MX075 UHF antenne K21-69. Passer meget godt for Digital terr. Tv mottakning! Gain: 17dB, 48 elementer Front/Back: 35dB Åpnings vinkel: H: 26 gr. V: 31 gr. Lengde: 1760mm For montering på rør Passende dipolfersterker : BR441 ( 5 volt for Rikstv dekoder ) Fins det noe kraftigere enn dette på markedet? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Uhf antenne MX075 UHF antenne K21-69. Passer meget godt for Digital terr. Tv mottakning! Gain: 17dB, 48 elementer Front/Back: 35dB Åpnings vinkel: H: 26 gr. V: 31 gr. Lengde: 1760mm For montering på rør Passende dipolfersterker : BR441 ( 5 volt for Rikstv dekoder ) Fins det noe kraftigere enn dette på markedet? Hvos du i tillegg bruker grundig-mottaker, så har du de beste muligheter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå