Agent 47 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg lurte på er det mulig å bruke Nokia N82 Black med tomtom? Jeg har ikke lyst til å betale for gprs og laste ned kart osv Det er bedre at jeg betaler en gang til tomtom og bruke gratis GPS Har noen av dere prøvd N82 med tomtom? Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du trenger ikke bruke gprs på Nokia Maps, du kan laste alt av kart gratis for hele verden ned gjennom internett pcn din hjemme. Eller gjennom å bruke wlan på telefonen din. Det eneste du må betale for med Maps er for å få stemme og piler som viser deg ruta du skal kjøre, hvis du bruker det som ett vanlig papirkart hvor du bare har en prikk som viser deg hvor du er på kartet, så koster det deg overhode ingen ting. Og du har hele tiden de siste oppdaterte kartene helt gratis. Jeg prøver ut den siste versionen nå og det begynner å bli bra, jeg syntes faktisk det nå er helt på høyde med TomTom og Garmin som jeg syntes er de beste. Og noe av det beste med Maps er at det ikke koster deg overhode noen ting å prøve det siden du alltid får 3 dager prøve tid gratis på hver ny version de kommer med. Så du har ingen ting å tape på å prøve det. Når det gjelder TomTom så er vel det det eneste som ikke støtter den innebygde GPSn i Symbian telefoner. Så der må du bruke blåtann GPS hvis ikke du bruker det ekstra programmet du må kjøre samtidig for å slippe det. Og du må også bruke det gamle v6 utgaven av TomTom også siden de ikke har sluppet v7 enda til Symbian, og det ser vel ikke ut til at det kommer noe heller. Lenke til kommentar
Agent 47 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Du mener at jeg kan bruke Nokia Maps som kartbok for finne sted eller veien, ellers jeg må lage kjøre ruta selv? Lenke til kommentar
arild123 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Vel, det er faktisk mulig å få tomtom navigator til å fungere på N82. Ikke den offisielle versjonen vel og merke. Den interne antennen kan benyttes ved å installere en emulator. Det er flere som bruker tomtom på N95, så da skal det være mulig også på N82. Det fungerer imidlertid ikke på FP2 telefoner. Endret 27. juli 2008 av arild123 Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du kan bruke det som ett helt vanlig papirkart ved at du selv velger hvilke veier du må velge for å komme dit du skal. Men på ett vanlig papirkart må du også finne ut hvor du er i øyeblikket, dette trenger du ikke med Maps siden gpsn forteller deg dette, ved at den viser en prikk midt på kartet hvor du er. Som sagt så koster det deg ikke en krone å prøve det ut. Hvis du har en N82 så har du vel også fått flere måneder gratis abonnement på Maps, inkludert når du kjøpte telefonen? Jeg kjører selv TomTom med integrert GPS på N82 og det funker helt greit det. Men jeg mener at Nokia Maps nå er blitt helt ok det også. Og siden du bør ha fått noen måneder gratis abonnement med telefonen så bør du helt klart prøve det først. Og uansett om du ikke har fått det så kan du prøve de fleste av funksjonene helt gratis, og hvis du liker hva du ser og vil prøve alle funksjonene så kan du prøve det i 3 dager gratis. Vil du prøve det litt til kan du kjøpe 1 ukes bruk eller noe sånt for noen få kroner. Jeg mener det nå er helt på høyde med både TomTom og Garmin, så jeg syntes du ihvertfall bør prøve det først. Før du bestemmer deg for å gå for noen av de andre du må kjøpe full pakke på uten mulighet for å teste først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå