TheClown Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Heisann. Jeg har på en eller annen merkelig måte faktisk fått noen javascripts til å funke på hjemmesiden min, men her om dagen oppdaget jeg et problem. Hvis mer enn et script kjøres samtidig vises ikke det andre. Jeg skjønner ikke hva dette problemet kan komme av...Sannheten er egentlig at jeg ikke skjønner en dritt javascript, og jeg vender meg derfor mot dere. Hvorfor kan ikke disse scriptene kjøres samtidig? Klokke <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function sivamtime() { now=new Date(); hour=now.getHours(); min=now.getMinutes(); sec=now.getSeconds(); if (min<=9) { min="0"+min; } if (sec<=9) { sec="0"+sec; } time = ((hour<=24) ? ""+hour : hour) + ":" + min + ":" + sec; if (document.getElementById) { document.getElementById('theTime').innerHTML = time; } else if (document.layers) { document.layers.theTime.document.write(time); document.layers.theTime.document.close(); } setTimeout("sivamtime()", 1000); } window.onload = sivamtime; </script> og dette scriptet; Nedtelling <script language="JavaScript" type="text/javascript"> dateFuture = new Date([[$TRENING_1_AAR]],[[$TRENING_1_MND]],[[$TRENING_1_DATO]],[[$TRENING_1_TIME]],[[$TRENING_1_MIN]],[[$TRENING_1_SEK]]); function GetCount(){ dateNow = new Date(); amount = dateFuture.getTime() - dateNow.getTime(); delete dateNow; if(amount < 0){ window.location = 'http://www.vectra-bot.org/thomas/vt/trene.php?hash=[[$TRENING_1_HASH]]' } else{ days=0;hours=0;mins=0;secs=0;out=""; amount = Math.floor(amount/1000); days=Math.floor(amount/86400); amount=amount%86400; hours=Math.floor(amount/3600); amount=amount%3600; mins=Math.floor(amount/60); amount=amount%60; secs=Math.floor(amount); if(days != 0){out += days +" dag(er)"+((days!=1)?"":"")+", ";} if(days != 0 || hours != 0){out += hours +" timer"+((hours!=1)?"":"")+", ";} if(days != 0 || hours != 0 || mins != 0){out += mins +" minutter"+((mins!=1)?"":"")+", ";} out += secs +" sekunder"; document.getElementById('countbox1').innerHTML=out; setTimeout("GetCount()", 1000); } } window.onload=function(){GetCount();} </script> Forresten, når jeg har kommet litt lengre med scriptinga mi blir det nøvendig å kanskje kjøre 3 like av det nederste scriptet (Nedtelling) på en gang (med forskjellige getElementById, selvfølgelig), men det også skape problemer? All hjelp mottas med et stort takk - Thomas, javascript, nabbN Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) begge binder seg til window.onload eventen. fjern den første window.onload og eksekver begge funksjonene i den siste window.onload window.onload = function() { sivamtime(); GetCount(); } Endret 24. juli 2008 av grimjoey Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Som sagt, jeg kan ikke en dritt javascript, men dette virket ganske lett. Kan du slenge opp redigert versjon av begge javascriptene og ta med hvordan jeg skal bruke funksjonen? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 bare fjern de linjene som begynner med window.onload i hvert script (nesten nederst i begge) og legg til koden jeg skrev nederst under begge scriptene <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function sivamtime() { now=new Date(); hour=now.getHours(); min=now.getMinutes(); sec=now.getSeconds(); if (min<=9) { min="0"+min; } if (sec<=9) { sec="0"+sec; } time = ((hour<=24) ? ""+hour : hour) + ":" + min + ":" + sec; if (document.getElementById) { document.getElementById('theTime').innerHTML = time; } else if (document.layers) { document.layers.theTime.document.write(time); document.layers.theTime.document.close(); } setTimeout("sivamtime()", 1000); } dateFuture = new Date([[$TRENING_1_AAR]],[[$TRENING_1_MND]],[[$TRENING_1_DATO]],[[$TRENING_1_TIME]],[[$TRENING_1_MIN]],[[$TRENING_1_SEK]]); function GetCount(){ dateNow = new Date(); amount = dateFuture.getTime() - dateNow.getTime(); delete dateNow; if(amount < 0){ window.location = 'http://www.vectra-bot.org/thomas/vt/trene.php?hash=[[$TRENING_1_HASH]]' } else{ days=0;hours=0;mins=0;secs=0;out=""; amount = Math.floor(amount/1000); days=Math.floor(amount/86400); amount=amount%86400; hours=Math.floor(amount/3600); amount=amount%3600; mins=Math.floor(amount/60); amount=amount%60; secs=Math.floor(amount); if(days != 0){out += days +" dag(er)"+((days!=1)?"":"")+", ";} if(days != 0 || hours != 0){out += hours +" timer"+((hours!=1)?"":"")+", ";} if(days != 0 || hours != 0 || mins != 0){out += mins +" minutter"+((mins!=1)?"":"")+", ";} out += secs +" sekunder"; document.getElementById('countbox1').innerHTML=out; setTimeout("GetCount()", 1000); } } window.onload = function() { sivamtime(); GetCount(); } </script> Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Åja. Det virket jo ganske lett. Men skal jeg kjøre alle scriptene under samme <script> ? Eller har ikke det noe å si? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 har ingenting å si i denne sammenheng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå