Gå til innhold

Partisjonen som forsvant.

Anbefalte innlegg

I det siste har pcen min oppførst seg veldig rart, og i går kveld så oppdaget jeg at F: partisjonen var borte fra systemet. Det ble en lydløskveld på meg, siden der lå all musikken.

Jeg prøvde å restarte, men det var det samme. Så jeg tok meg bare tiden til å reformatere, og innstalere xp på nytt...

Men, det er fremdeles det samme.

Hardisken blir lokalisert, men istede for fat32 er det RAW, og used space står på 0, og det samme gjør availabel space... Hvis jeg trykker på den spør den meg om jeg vil formatere,! men det vil jeg jo ikke, det er en del viktige saker der :D

Så mitt spørsmål er hvordan jeg kan få denne disken tilbake til livet, uten å måtte miste innholdet... Jeg vet ikke hva det er som kan ha skjedd, siden den har blitt slik.

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en annen disk du kan redde dataene over på, så er det relativt lett. Litt tidkrevende men du får i hvertfall ut dataene.

Bruk et recovery-program (husker ikke navnet på det beste nå i farta (HDDRecovery, DiscRecover eller noe lignende)) ,til å lese og plukke ut info fora raw-partisjonen og legge det over på den ledige disken.

Om du ikke har noen ledig disk så blir det værre. Du KAN prøve en eller annen recovery-metode men du tar en større risiko med dataene.

Hvis dataene er veldig verdifulle så kan du også vurdere www.IBAS.no ...

Lenke til kommentar
ingen av de to programmenen eksiterer

Som sagt, jeg husket ikke navnet i farta men antok de navnene...

Jeg sjekket litt blandt programmene mine og kom frem til at det egentlig heter: Ontrack EasyRecovery Du finner dem her.

Andre alternativer som visstnok skal gjøre det samme heter: "PC inspector file recovery", "R-studio", "Rescue Deleted files", men de har jeg ikke prøvd siden det førstnevnte funket så bra.

Lenke til kommentar

tjena!

Samme skjedde med meg en gang. Jeg klarte da å løse problemet gjennom 'Ledetekst' (du vet det der til synes unødvendige gamle sorte ms-dos-prompten som fortsatt ligger ved Windows).

Start opp 'Ledetekst', skriv inn Stasjonsnavnet (f.eks D). d: [trykk enter]

da skall det se ut slik...

d:>

skriv help recover [trykk enter]

følg instruksen

Lenke til kommentar

Dette får jeg når jeg skriver j: i cmd, det er den fucka partisjonen

The volume does not contain a recognized file system.

Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the v

olume is not corrupted.

Er det noen som vet om dette kan løses uten å flytte alt over til en anna partisjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...