Akidon Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvordan finner man info om når bilde er tatt og sånn? Har photoshop viss det er nødvendig. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Høyreklikk på et bilde fra windows utforsker, velg egenskaper, klikk på Sammendrag fanen og klikk så på Avansert knappen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Det er ikkje nødvendig med Photoshop, men du kan gjere det her ogso: File --> File info, eller Ctrl + Alt + Shift + I. Du kan lese infoen i Windows Utforsker ogso. I Vista kjem det opp når ein held musa over fila, eller so kan ein høgreklikke på den, velge Eigenskaper, og sjå under fana lengs til høgre (dette gjeld ogso XP). Merk at det ikkje er alle bilete som har denne informasjonen, då den kan fjernast. Endret 24. juli 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Åpne bildet i Faststone og dra musa til høyre kant av skjermen. Eksempel: Eller høyreklikke på bildet i Firefox (med pluginen EXIF Viewer) og velge View image exif data. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Eller høyreklikke på bildet i Firefox (med pluginen EXIF Viewer) og velge View image exif data. Dette var en kjekk utvidelse, eneste er at det ser ut som om jeg mister nettforbindelsen i firefox etter at jeg har brukt den på et bilde som ikke har slik info. Må restarte ff for at sider skal lastes :S Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg har ikke det problemet her. (Jeg sjekket ved å prøve å finne Exif på avataren din). Windows XP, Firefox 3, Exif viewer 1.45 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg har ikke det problemet her. (Jeg sjekket ved å prøve å finne Exif på avataren din). Windows XP, Firefox 3, Exif viewer 1.45 Hm.. mulig fordi jeg ennå bruker ff 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå