evilleader360 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Hei, lagde en tråd igår om å få hjelp ang. dual-monitor. Gikk ned til Clas Ohlson og kjøpte meg en DVI-I --> VGA, koblet den til den andre skjermen, altså DVI-I på skjermkortet og VGA på skjermen, men får sort skjerm. Har en ATi Radeon All-in-wonder x800 XT, den har en DVI-I mens skjermen har en lignende DVI men uten sånn kryss. Har da tenkt å koble min 19" W (VGA --> VGA) og en 21" DVI-I --> VGA [FÅR SORT SKJERM]. Håper noen kan hjelpe, må jeg konfigurere inne på Catalyst control panel eller noe lignende? Takker for svar! EDIT: Restarte PCen eller noe lignende? Endret 24. juli 2008 av evilleader360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Du må aktivere skjermen din mest sannsynlig. I catalyst controle center så er det screen manager tror jeg. Så skal skjermene dine dukke opp så høyreklikker du på skjermen din i programmet og trykker activate. Husk og skru skjermen din på og vis den har flere innganger enn vga så må du huske og sette den til riktig altså VGA ikke dvi eller hdmi. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Takk, ser ut til at det virkelig fungerte. Har et problem, når jeg snakker med en annen på skjerm #1 og surfer nettet på skjerm #2 idet jeg klikker skjerm #1 for å skrive, minimeres andre skjermen. Hvordan kan jeg avverge det? Kanskje gjøre noe med at monitor #1 og #2 skal være helt separate (altså at museklikk ikke skal ha noe å si på den motsatte skjermen). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 jeg bruker ultramon for og få fult utnytte skjerm nr 2. det gir en "meny linke" over begge skjermene. har du satt på clone mode? eller hva da? jeg har satt at jeg har expenad screen. så begge 2 skjermene viser hvert sitt bilde. Med ultramon kan du ha vært ditt skjermbilde på skjermene. ultramon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå