Gå til innhold

Nytt headsett for trening - Sennheiser Sport-line?

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg er på jakt etter et headsett for trening. Det kan være løping, powerwalking, jogging, parkour, spinning eller vektløfting. At de da sitter godt, er behagelige og tåler litt er en selvfølge(både av ytre påvirkninger og bevegelse uten å falle ut).

Og da har eg kommet over Sennheiser sin Sport-line. Og der var det mange varianter som ser ut til å falle i smak. Noen som har prøvd en eller flere av disse?

Dilemmaet mitt er at eg har omsider klart å finne disse i en butikk(MX 70 VC Sport). Men dette er earplugg utgaven, og eg har dårlig erfaring i fra tidligere med earpluggs. Både mtp komfort og hvor lenge de sitter i. Spesielt når eg svetter.

Disse skulle de ha 450 kr for på butikken. Men eg kan jo ikke akkurat prøve de og evnt levere de tilbake. Så har eg funnet flere nettbutikker som har både disse og andre, men her går det fort 4-7 dager på levering(utollmodig).

Så tips og erfaringer mottas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare meg selv :)

Eg klarte i dag å finne en butikk med flere headsett i fra denne serien til Sennheiser. Valget falt da på PMX 70 Sport(da det var det eneste headsettet med bøyle uten løse plugger/propper). Kostet ca kr 500,-. Og eg klarte jo ikke å vente lenge med å prøve de.

Kom nå nettopp tilbake fra en times joggetur i utmark og må si at eg liker selve headsettet veldig godt. Det sitter som støpt, det er grei lyd(obs: det er ikke et headsett for audiofile. dette er en klar balansegang mellom lyd og sportstilpassing/holdbarhet). Ledningen er akkurat passe og det er bare en ledning, som samtidig virker solid både i mellom ledning og plugg og ledning og hodebøyle. Man blir ikke redd for å dra i noen av endene.

Men eg er litt skuffet over komforten. Eg hadde forventet litt mer. Men samtidig har eg dårlig historikk med øreplugger og dette headsettet fungerer litt mer som øreplugger en hva eg hadde håpet på. I det ene øret merket eg ingenting men i det andre øret ble det faktisk til tider veldig vondt. Spesielt når eg hadde de tøfeste bevegelsene opp og ned bakker/fjell/steiner. Men samtidig så ble det litt bedre mot slutten av turen. Det kan hende dette faktisk går over. Dette skal eg teste over lengre tid og evnt komme med en oppdatering.

Når det gjelder hvordan headsettet faktisk er utformet så er ørepluggene veldig like tradisjonelle ørepropper(ikke plugger som går inn i øregangen). Disse sitter på en bøle som sørger for at de presses skjevt mot øregangen samtidig som selve bøylen går over og bak øret og rundt hodet. Hverken festet til ørepluggene eller selve bøylen er bøybar, men den er såpass myk at den presser ikke unødig mye på noe. Eg mistenker at eg fikk vondt i øret litt pga måten de er vinklet på og kanskje litt feil førstegangsmontering. Det fungerte som sagt utmerket i det ene øret men ble vondt i det andre.

Oppdatering kommer. Om noen har testet noen av de andre er eg fortsatt nyskjerring på en rapport om disse :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...