Gå til innhold

Noen spørsmål ang. Rekruttskole/Madla 2008

thoomaas

Anbefalte innlegg

Hallo

30.juli drar jeg til Madla for å gjennomføre rekruttskole avd/sjøforsvaret.

Jeg lurer litt angående verdisaker.

Jeg skal reise med fly fra Bodø, så blir mye venting i Oslo på neste fly, derfor tenkte jeg å ta med bærbar pc.

Skapet hver enkelt får, er det stort nokk til å oppbevare verdisaker som bærbar,mobil,ipod osv ? Kjipt å måtte la bærbare ligge i senga evt.

Er ganske intr. i fotball, så lurer på om det spilles mye fotball der ? :D Kan man i helgene dra inn til Stavanger å se Vikinge kamper ? Hadde vært kult.

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første ukene får dere ikke helgeperm, men etter noen uker er det perm i helgene å da kan du selvfølgelig gjøre hva du vil.

Ang verdisaker så får dere sannsynligvis egne skap/rom der dette skal oppbevares, kanskje ikke første dagen men etterhvert. Da jeg var i militæret på Værnes hadde vi i starten ikke lov til å ha "store"(pc, klær etc) private saker i skapene på rommet, dette ble lagret i skap i kjelleren, men det ble mildere etterhvert og vi flyttet ting opp på rommet.

Du kan iallefall være sikker på at ingenting får "bare ligge i senga". :p

Får vel også ønske velkommen til Stavanger, får håpe du trives bedre med plassen enn hva jeg gjorde på Værnes i min tjeneste :p

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Vi fikk bare ha sivile ting i de små hyllene på dørene vi.. Som regen klarte man jo å snike inn laptopen noe sted. Vanligvis hang jeg den bare inni ene uniformen under inspeksjon ;)

Vi fikk bare ha sivile ting i de små hyllene på dørene vi.. Som regen klarte man jo å snike inn laptopen noe sted. Vanligvis hang jeg den bare inni ene uniformen under inspeksjon ;)

Lenke til kommentar
Er det trådløst nett der da?

Trådløst nett på kaserna tror jeg de fleste kan glemme. Befalene vet at dette som oftest fører til "brakkesyke". Det kan hende at det er trådløst nett på velferden, men det varierer litt fra velferd til velferd. På Madla var det bare få elendige Mac PC-er som måtte deles på hele leiren, så det var en konstant kø om en ledig PC.

Lenke til kommentar
Er det trådløst nett der da?

Trådløst nett på kaserna tror jeg de fleste kan glemme. Befalene vet at dette som oftest fører til "brakkesyke". Det kan hende at det er trådløst nett på velferden, men det varierer litt fra velferd til velferd. På Madla var det bare få elendige Mac PC-er som måtte deles på hele leiren, så det var en konstant kø om en ledig PC.

Er trådløst nett på velferden. Vi fikk delvis inn nett fra velferden på et rom på kasernen.

Mac'ene på velferden er nok byttet ut for lengst. Men det betyr ikke at greiene de har nå fungerer bedre.

Skapene har litt forskjellig størrelse. Men de er stort sett relativt store, hvor du har en sivil hylle. Å finne en plass for laptopen er nok uansett ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skaptips: Stapp alle klærne som er vanskelige å brette i skittentøysnettet. Mitt nett ble stort etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...