Gå til innhold

Metroid Prime inntar Norge!


Nexxi

Anbefalte innlegg

Ikke uventet dette...

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=49633

 

Selvom VG ikke er kjent for de helt dype anmeldelsene er værtfall dette en av de lengre jeg har sett.

 

Kilpte ut avslutninga jeg da;)

 

"«Metroid Prime» ga meg en bortimot religiøs spillopplevelse, og en særdeles overbevisende søknad om tittelen som «årets spill» allerede i mars.

 

Eller for å si det på en annen måte: Jeg klarer ikke engang å begripe hvor bra et spill må være for å overgå «Metroid Prime». "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres absolutt bra ut :D

Jeg har vunnet GC med MP, gleder meg sinnsykt til jeg får den!

 

Dagbladet har også anmeldt spillet:

tern6.gif

"Her har vi ikke bare det beste spillet jeg har spilt på GameCube noen sinne, men jaggu også det beste til GameBoy Advance."

 

"Prime er et visuelt og kryptisk fyrverkeri totalt blottet for loadetid, og suger deg inn i handlingen"

Lenke til kommentar

Trur ikke det sies noe om det nei, men jeg kan jo svare på det. Når mann spiller MP så er det vanlig spille første gangen bare for å spille igjennom det.. tipper du vil bruke 16-20 timer uten hjelp, dette er US versjonen, den som kommer i EU er vanskligere så...

 

Men du spiller det gjerne en gang til på hard og prøver får 100% Scanne alt finne alle upgradsa osv.. da har du nok 30 timer til forann deg.. Samt at du kan unlocke det gamle Metroid spill og kose seg litt med det..

 

EU versjonen har jo flere forbedringer?

 

Vanskeligere!!!

 

Og det er voice i introen og Samus snakker litt under veis i spillet, og noen nye visuelle effekter er lagt på .

Lenke til kommentar

Ja det stemmer at PAL versjonen har forbedringer/endringer fra NTSC versjonen.

 

- Defeated enemies don't drop as many power-ups as the US version; less ammo and energy.

 

- Stronger enemies: it takes more shots to eliminate certain enemies and their attacks are more powerful.

 

- Faster loss of energy when walking on acid or lava

Some doors will now require multiple shots to open just like in the SNES game.

 

- Hint system refined: it takes 10-15 minutes longer for hints to appear when players are stuck.

 

- Gamers can skip cut-scenes after they've played through once.

 

- Includes speech: English speech for the intro and voice output when scanning objects and adding them to the log.

 

- Also, a voice notifies players when doors are locked and unlocked and there is an added voice for the ending of the game.

Lenke til kommentar

Eg førehandsbestilte Metroid Prime på Akersmic, fekk det Torsdag(!), og det er alt det seiest å vere. Litt forvirrande, men forvirringa kjem av at spelet er noko anna enn alle andre spel. Mi forvirring er i ferd med å forsvinne. Og spelet er langt ifrå "a walk in the park". Å studere kartet og bruke scan-visiret er heilt grunnleggande for å kome seg vidare. (Kvar var no det save-romet no igjen?)

 

Einaste kritikken eg kan kome på, er det at fiendane gjenoppstår på nøyaktig same plass, så du veit "Her er det to skumle bier" når du joggar rundt ein sving. Men det plagar ikkje meg så mykje. Eg er trass alt gamal Megaman-fan.

 

Har du Gamecube, har du inga årsak til å ikkje invistere sporenstreks, det meiner iallefall eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...