bIsk0p Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei Jeg lurte på om det er noen betenkeligheter med å kjøpe mobiler fra USA. Nå som dollar prisen er så lav, vurderer jeg å sjekke utfor landets grenser etter mobil. mvh bIsk Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Du får ikke rettigheter etter norsk forbrukerkjøpslov, og i de fleste tilfeller lite eller ingen garanti med mindre du returnerer telefonen til USA for service (som kan være kostbart). Ellers er det bare å være påpasselig med hvem du kjøper den av. Norsk språk/ordliste vil også være mangelvare, med mindre det er en modell du enkelt kan flashe med norsk firmware. Husk også at du må eventuelt ha en ny lader eller overgang siden det ikke er samme strømkontankt i USA, med mindre du finner en selger som leverer med euro-plugg. Endret 24. juli 2008 av Submariner Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Det med garanti er noe jeg er helt klar over, jeg forventer ikke å ha så mye rettigheter når jeg kjøper på nettet. Skal jeg kjøpe, vil det bli fra en butikk og ikke fra privatperson/eBay (etc...) Ordliste er heller ikke noe problem da den tenkte brukerene er engelsk Jeg tenkte mer på begrensninger som USA setter inn i telefonene sine av en eller anna grunn. Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Pass på at telefonen faktisk har GSM 900/1800 før du kjøper. Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere ble det lansert telefoner med kun GSM 1900 til bruk i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå