Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

meg og min 100graders e8400

Anbefalte innlegg

ja de festene til originalvifta til 8400 er litt kjipe å sette nedi, anbefaler å montere vifta før hk settes inn i kabinett.

i ditt tilfelle er den sikkert ikke satt på rett på alle fire punktene- den bikker til siden og kjøleflaten tar ikke borti rett.

du må for å få den på rett. demonter pc hvis du må.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var nok ingen feilmåling nei :p

vifta satt fast (men tydligvis ikke godt nok) merket når jeg trykkte vifta inntil mens jeg startet opp stabiliserte den seg på 40grader.

som minimum payne sa; de festene til original vifta er forbanna kjipe ;L

Lenke til kommentar
Har du kjent med fingeren på selve kjøleren, er den så varm at du brenner deg?

Du er klar over at fysikkens lover tilsier at heatsinken vil være akkurat like varm uavhengig av om det er god eller dårlig kontakt mot CPUen sant? Med andre ord sier temperaturen på heatsinken absolutt ingenting om CPUen temperatur, og er dermed en totalt ubrukelig måling.

-Stigma

Lenke til kommentar

Sjekk at alle føttene er skikkelig montert på stockvifta. Dette er føtter som ikke festes fra undersiden, men har en jalla løsning som har en tendens til å sprette opp.

Jeg har selv erfart at EN av de fire føttene spratt opp, og det førte til temp på 80 grader, a maskinen slo seg automatisk av.

Sjekk at alle føttene sitter skikkelig. Doh vil jeg anbefale at du bruker noen lapper på en skikkelig vifte - dette er på ingen måte dyrt, og er en god erfaring. Trenger ikke koste mer enn 200-250 kroner. ^^

Lenke til kommentar

Oppdatering herfra:

Det var måten vifta var festa på som gjorde utslaget.

To av føttene løsna da jeg dro litt i de, så jeg rensa og fiksa ny kjølepasta og klemte på plass igjen vifta hardt som faen. Nå ligger CPU temp på 38 C og det er i en romtemp på nesten 30 C.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra feilsøking trådstarter.

Mindre bra alle som poster uten å lese oppdateringer fra trådstarter samt andres bidrag.

Det er også merkelig at erfarne bidragsytere kan ytre ting som "steike gal" fordi man eventuelt ikke har brukt kjølepasta når man monterer en orginal kjøler (uorginal også for den saks skyld).

For:

Det blir ikke spesielt mye høyere temp å montere kjøler *KORREKT* uten pasta kontra kline på pasta og montere kjøler skjevt/dårlig.

Som denne tråden godt dokumenterer.

Ja.

Klipsfestene til LGA775-sokkel er en tragisk dårlig oppfinnelse. :)

Lenke til kommentar

Er nevnt litt her og der i tråden men uanset: ved montering av denne, som er noe forbanna dritt: Ta ut HK legg det på papp eller lignende press deretter 2 og 2 av gangen(diagonalt). Den sitter riktig når du på undersiden ser den sorte tappen har kommet 1-2mm ut fra den blanke 3-delte plasten rundt den.

Her slet jeg, 2 første gikk fint, da jeg skulle trykke ned de 2 neste gikk bare ene helt i lås posisjon. Dette ser man ikke om HK er montert i kanbinett. Man må derfor demontere litt og prøve til det sitter. Klemte så jeg hadde vondt i fingrene dagen etterpå, er ikke nødvendig bruke så mye kraft, men et bevis på at et HK tåler mer enn man tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...