Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

meg og min 100graders e8400

Anbefalte innlegg

Har for første gang bygd min egen pc. neste steg er å fixe bios og laste ned nyeste drivere osv.

MEN såg i bios at prosessoren ligger på 100 grader etter få minutter etter oppstart.

Da lurer jeg på hvorfor er den så høy? hva kan jeg gjøre for å få den ned?

Jeg har so og si aldri fiklet i bios før, men var inn på cpu tm function der t1 låg på 2.6ghz og t2 låg på 3.6 ghz. rekner med dette er hastigeten på cpu? men skal jo normalt ligge på 3.0ghz?

Har heller ikke hatt på kjølepasta.

prosessor: inter dual core e8400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat bygd en pc med samme cpu, til folka mine og der er det samme problem.

Veksler mellom 99 og 100 grader Celsius, og vil ikke starte pga "CPU temperature too high"

ASUS P5K hovedkort forresten.

Bare jeg finner rensesprayen så jeg får fjerna den gamle kjølepastaen skal jeg gni på ny fra Arctic Silver.

Poster igjen med oppdatering bare jeg finner den rensedritten.

Lenke til kommentar
Har heller ikke hatt på kjølepasta.

Er du steik gal? ... :no:

Se til å få på noe skikkelig kjølepasta med en gang før du kommer her og klager på høye temperaturer.

Det er litt sånn grått vas på fra intel, nok til at den ikke skal gå opp i 100°C iallefall :p

Lenke til kommentar

update hos meg:

var nok ikke en feilmåling, for jeg fjerna den gamle kjølepastaen og hadde på ny og det var nok til å senke den ca 10 grader.

Tror kanskje feilen kan ligge i viftefestet, for jeg slet litt med å få vifta til å sitte ordentlig istad. Skrudde på PCen mens den lå åpen på sia og prøvde å dytte ned vifta på midten mens jeg leste av temp i BIOS, og mens jeg holdt den nede så gikk den ned til ca 70 grader! Når jeg slapp så steg den igjen til 90+, så til OP: sjekk at vifta sitter skikkelig. Prøv å presse den ned mens du måler temp og se om det har noe utfall.

Hva faen er det med de viftefestene a? Aldri hatt problemer med de før, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...