jH- Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Satt akkurat på en ny klesvask, og 5 minutt inn i vasken begynner vaskemaskinen å bråke noe intenst. Hørte det gjennom to etasjer. Samtidig vibrerer den mye mer enn normalt, rister ganske godt. Slo den på igjen etterpå, og merket at den kun bråker og vibrerer når sentrifugen går mot høyre. Hva i alle dager skjer? Kan ekstremt lite om vaskemaskiner, og vil ikke slå den på igjen i frykt for at jeg kan ødelegge den permament. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Den er ikke i vater. Kjøp/skaff deg en vater og sørg for at den er helt vannrett. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Selve maskinen står slik den alltid har stått. Antar du tenker på selve sentrifugen...? Har også en liten, halveis gjennomsiktig plast-dings som lå ved siden av maskinen når jeg skulle bruke den. Tanker om hvor den hører hjemme? En venn av meg lånte maskinen for en uke siden, gud vet hva han har gjort. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Maskinen vibrerer hele tiden. Derfor blir den slit, se å vatre den opp du så ser du at problemet blir løst. Under maskinen er det 4 små føtter, de kan man skru på. Bruk de til å kalibrere maskinen slik at den står vannrett. Endret 24. juli 2008 av iNeo Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har du tatt av topplokket og sett om noen av fjærene har løsnet? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det kan hende lageret i trommelen har gått. Ta tak øverst i åpningen på trommelen og prøv å løfte på den med et par fingre. Her skal det ikke være noe slark bortsett fra at den skal kunne gynges på fjærene. Hvis det lageret ryker er maskinen bare å kaste med mindre garantien gjelder fortsatt, for maskinen må demonteres fullstendig for å få byttet lager. Det kan naturligvis også hende at en av fjærene eller fjærfestene har knekt, men det er sjeldent. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Høres ut som du opplever det samme som skjedde med min vaskemaskin i vinter. Vi fikk en operatør til å komme å se på saken. Endte med at vi fikk ny vaskemaskin på garantien Lenke til kommentar
jH- Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Vi fikk åpnet den i går, og så med en gang at det var en av disse fjærene som var røket. Lite å gjøre med det, så det ble ny vaskemaskin i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå