Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Vaskemaskin bråker, og vibrerer hardt!

Anbefalte innlegg

Satt akkurat på en ny klesvask, og 5 minutt inn i vasken begynner vaskemaskinen å bråke noe intenst. Hørte det gjennom to etasjer. Samtidig vibrerer den mye mer enn normalt, rister ganske godt. Slo den på igjen etterpå, og merket at den kun bråker og vibrerer når sentrifugen går mot høyre.

Hva i alle dager skjer? Kan ekstremt lite om vaskemaskiner, og vil ikke slå den på igjen i frykt for at jeg kan ødelegge den permament. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve maskinen står slik den alltid har stått. Antar du tenker på selve sentrifugen...? Har også en liten, halveis gjennomsiktig plast-dings som lå ved siden av maskinen når jeg skulle bruke den. Tanker om hvor den hører hjemme? En venn av meg lånte maskinen for en uke siden, gud vet hva han har gjort.

Lenke til kommentar

Maskinen vibrerer hele tiden. Derfor blir den slit, se å vatre den opp du så ser du at problemet blir løst.

Under maskinen er det 4 små føtter, de kan man skru på. Bruk de til å kalibrere maskinen slik at den står vannrett.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Det kan hende lageret i trommelen har gått. Ta tak øverst i åpningen på trommelen og prøv å løfte på den med et par fingre. Her skal det ikke være noe slark bortsett fra at den skal kunne gynges på fjærene. Hvis det lageret ryker er maskinen bare å kaste med mindre garantien gjelder fortsatt, for maskinen må demonteres fullstendig for å få byttet lager. Det kan naturligvis også hende at en av fjærene eller fjærfestene har knekt, men det er sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...